Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp
You need to log in to create posts and topics.

Har länge tänkt köpa mig en "racer", men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Hittade en Bianchi till ett som jag tycker bra pris.

BIANCHI VIA NIRONE 7 ALU
6295:- tidigare 8995:-

BILD:http://www.mghome.com/wp/bilder/2005/via_nirone_7_alu.jpg

Det är

För att cyklingen ska bli den njutning och det skoj som det verkligen är ska man vara noga med att få en cykel som passar ens kropp = inte för stor eller för liten ram. Det är faran med att köpa "sista exemplaret till rea", om det nu inte råkar vara rätt

Är lite längre än 183 cm... c:a 190 sist jag mätte, men det är några år sedan. Man kanske har skunkit ihop någan cm 🙂

Givetvis måste cykeln ha rätt storlek. Det gäller bara att veta vad som passar... Men det kanske jag kan få hjälp med i butiken. Probl

Mattias. Nog lär du behöva större ram än 59. Kanske en 59 CC men det kan bli i minsta laget.

Har du kollat på
http://www.wrenchscience.com/WS1/Secure/Fitting/Height.asp
Där får du också väldigt bra uppgifter om ramstorlek.

10 kg låter tungt, även på e

Peter!
Jag är intresserad.. men jag är nåååågot kortare än 183:-)

Silva. Du får väl sätta på dig högklackat 🙂

Tror du det funkar Per?? Möjligtvis platådojja då.. Fast med clips.. kan du tänka dej *fantiserar... å himmlar med ögonen*

Tycker det verkar vara ett bra köp enda frågetecknet är väl om den passar optimalt.

Jag är själv 190 hyfsat normalt propotionerad skulle jag tro.

Jag kör på 61 och 60 Center-Center sadelrör. De är bägge med liknande geometri som den du tittar på.

Man kan ju vara ganska olika byggd med längre ben eller överkropp. Kan man ändå på bara längden säga vilken storlek som passar?
164 cm utan platåskor, vilken storlek blir bra där?

Nä...man kan tydligen inte göra det Cia. Har jag lärt mig de senaste dagarna...då jag nu är på Jakt efter min allra först MTB. Det finns en (säkert flera) sida/-or där man skriver in sina mått och ut trillar en ramstorlek man kan börja experimentera kring