Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp
You need to log in to create posts and topics.

Cia
Rent generellt kan man säga att tjejer har längre ben och kortare överkropp än killar. Det leder ofta till att om man väljer ram utifrån benlängden så får tjejerna svårt att nå fram till styret.
Sen är det helt olika ramgeometri på oilka sortes cyklar

Du har inte sett mig du, Per!
När feberdimmorna lättat ska jag mäta mig och se vilken racerstorlek jag ska ha om jag törs skaffa en sådan någon gång.

Jag ljög tidigare.

Min fulracer den som jag gillar mest är 60 cm Center-top och 57 center- center.

Snart är våren här vänner, snart är den här...

ramen är en trek 1000 i ful orange färg.

http://www.netsoc.dit.ie/~ccoffey/Personal/img/Trek.jpg

Det

Cia.
Är det inte du som står lutad mot klippan då? Det trodde jag 🙂

Tänkte inte på de!

Björn, Jag tycker inte den där orangea färgen på bilden är så illa...

Gillar däremot inte den där mes-gröna BIANCHI färgen som cykeln jag tittat på är lackerad med... men färgen spelar just nu inte så stor roll för min del, inte vikten på cykeln heller..

Ojoj du Mattias, du har inte varit på Piggelin du. Där finns en lååååååååååååååång och ganska intressannt diskussion om vad olika gram kan göra för skillnad på VR. Det första inlägget jag läste klargjorde att 250g mindre gjorde 3 minuter less (obs loppet

Jodå... Jag har varit där och läst...
Vet inte om jag blivit så mycket klokare av det.

Undrar hur många timmar alla mina extrakilo gör 🙂

Mattias.. Det är vi som inte kör med sånt där lull-lull och har lite extra fluff på oss som är de riktiga hjältarna ... (Säger hon som gääärna vill byta cykel:-))

Precis. Och då kanske det blir vi som får stirra längtansfullt efter din rumpa istället . Hehe, den fick jag till bra va?