Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp
You need to log in to create posts and topics.

Mats: Hade inte du en vit Trek sist vi var ute? Den som hade cirka 1mm till godo mellan bakhjulen och ramen?

Kan någon ge tips om en bra racerhybrid under 10000:-
Kollade idag men blev inte så mycket klokare.
Gjorde också misstaget att lyfta en Bianchi och efter det var alla hybrider väldigt tunga.
Men, men vill inte ha bockstyre.
Finns någon här som har pref

Varför vill du inte ha bockstyre?
Det absolut bekvämaste och mest ergonomiska av alla styren som finns. Man måste inte heller sitta nedhukad som en Tour d France cyklist utan det går alldeles utmärkt att montera på bekväm höjd.

Cia, tänk igenom ditt köp av en hybrid flera gånger.
Själv köpte jag en hybrid förra året. Trodde att det räckte för mina korta cykelturer. Turerna blev bara längre o längre när jag upptäckte hur kul det var att cykla. Nu försöker jag övertala resten av f

Jag har fått för mig att man måste sitta mer framåtlutad och har tyngden mer på armarna med ett bockstyre men det kanske är fel som du säger Per. Jag har en del nackproblem (tror jag, huvudvärk) men tänkte faktiskt prova en riktig racer också för att kän

Det största problemet är väl om man springer på en säljare som snackar på en novis en cykel i fel storlek. Utöver det kan man nog konstatera att alla cyklar i mellanprisklass och uppåt är bra. Typ från 7-8 tusen och upp.

Cia. Om du har problem med nacke,

Man ska ALLTID böja armlederna, iaf om man har minsta benägenhet att kunna översträcka dem; ett gupp och leden kan skadas _illa_. Cykla med översträckta armbågar är en väldigt dålig idé.

Var hade de det här fina erbjudandet förresten Mattias? Ska inte "s

Per - menar du att man inte KAN cykla i "maklig" takt några km på grusväg. Har 1 mil till jobbet och en del av den sträckan är på grus. vad är det som gör att det inte går i så fall, däcksdimention/typ, risk för grus i växlarna, annat?
Det är inte nödvänd

Lingling
Cykeln finns på Sportson... Både på Nätet (www.sportsonoutlet.se)och exempelvis nere på Tornby (LKPG)
Här i stan fanns den dock inte i min storlek i Sportson-butiken, har dock hittat den i storlekar som kan passa mig i andra butiker då för c:a 80

Det har enbart med däcksdimension och typ att göra. Racerdäck är inte bara smala, de är tunna också. En osopad cykelbana är tex det värsta som finns. Nästan bombsäker punka.
Man kan köpa tåligare däck och *lite* bredare. Observera betoningen på lite. Då k