Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp
You need to log in to create posts and topics.

Ok, tack, får se om jag kan ta mig dit, har inte en susning vad jag kan dra för stl än så länge, har inte varit inne och kollat på den där måttsidan.

Den här racern då: http://www.avanti.co.nz/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=54
Den cykel jag kollat på har genomgående tiagrakomponenter och shimano 550-hjul och lite bättre däck än denna hoj har. Cykelhandlaren bygger ihop den helt som man vi

Kanske.
Det är svårt att säga utan att veta hur stor du är och vad en M innebär. Jag hade för mig att du var ganska liten men vet inte var jag fått det ifrån. Du skriver 48-52. Var då? Sadelrör eller topprör.

Det jag skulle vara försiktig med är att över

Tack för svar Per.
Min storlek har jag räknat fram på Wrench science. Ramstorleken blev 52 cm center to top och 51 cm center to center. Overall reach 60 cm. Så stor är jag.
Har försökt leta reda på måtten på ramen på nätet men hittar det inte. Det är i a

Om du börjar med styret 5 cm under sadeln så är jag inte orolig längre att du får en för stor ram. Det var min första reaktion. Det är alltid svårt att översätta vad en M egentligen är eller en S. Särskilt när det är en slopad ram som den du länkade till.

Cia, annars får du komma upp till mej och göra en riktig test av en racer.. om det nu duger med en Mr Orange 😉

Tack Silva. Ska fundera på det . Vore kanske tryggare att ta sin första läskiga rull på racer på Tierps lugna gator än på sysslomansgatan i Uppsala 😉
Jag kommer ihåg en tråd som handlade om vilken hoj som var snyggast där jag träffade på mr Orange först.

Det var nog på den där sidan som börjar på P.. under landsvägens skräck/Snyggaste cykeln på forumet..
🙂

Silva
Jag hittar inte den diskussionen på P....!! Kan du det?
Kanske min dator kör med någon form av censur?

Känner att jag måste sjunga in i bockstyre kören. Jag kan iof förstå att folk tror att flatbar är bekvämare, men det fel, fel fel fel. Cyklar många mil på mtb vintertid och det är verkligen obekvämt med "flatbar" jag får lite ont i handleder pga det blir