Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp
You need to log in to create posts and topics.

En Cyclocross, det är klart att du ska köpa en sådan! Perfekt kompromiss som nästan är en racer men som man kan sätta pakethållare, stänkskärmar, dubbdäck etc på. Jag kan verkligen rekommendera en cross.

Möjligen är den inte perfekt på vintern, fälgbroms

Sök på ordet Mr Oragnge.. då kommer det upp en del inlägg.. där nånstans finns "hyllningen" med!

Jag har hittat det!
Hade helt enkelt inte sett det lilla ordet forum varunder alla tidigare diskussioner ligger!!!!

"Möjligen är den inte perfekt på vintern, fälgbromsarna sliter en del på fälgarna. Fast det finns modeller med skivbromsar, det får bli en sådan nästa gång."

Sannt det där med slitage, har funderat på skivbroms på mtb. Går ju typ två par klossar varann

För att återknyta till början på den här tråden så kan jag meddela att jag nu köpt en cykel...

Det blev till sist en sådan här:

BILD:http://www.mghome.com/wp/bilder/2006/04/finisher.jpg

Nishiki Finisher
http://www.nishiki.se/Racer/Finisher.htm

Har kö

Grattis ser bra ut.

Varför tror du att du fick ont i ryggen? Det kan ta ett bra tag som du säger att vänja ryggen. Man behöver dock inte ta allt i ett svep. Genom att korta av styrtappen och höja upp den så mycket som möjligt så kan man göra pinan ganska

Jo, jag har funderingar på att byta till en kortare styrtapp. Började med att vända på styrtappen i går kväll vilket gjorde ett par centimeter i höjdled, ska prova om det gör någon skillnad på nästa tur, kanske ikväll om det slutar regna... 🙂

Jag tyckt

Om du kör på med rätt hyfsad fart, händerna ovanpå STI reglagen och lägger i högsta växeln samt lägger in en attack modell grande. Alltså du ökar trycket i pedalerna så att rumpan lyfter sig en centimeter bara. Samtidigt känner du att du verkligen drar m

OK... Ska prova... Får väl leta upp nån 70- eller 90 väg, så jag inte åker dit för fortkörning.... 🙂

🙂 Jo det är ju ett hot vi racercyklister ständigt lever under 🙂