Quote from Sandra Näslund on 25 May 2012, 20:01Debatten om hjälm borde utvidgas en hel del;
Jämför traktor och epatraktor - inget bältestvång.
Bil (som går fortare) - bältestvång.Barn - hjälmtvång. (tänk framåt i tiden- sannolikthet att bära hjälm som vuxen)
Rostig damcykel till coop - inget hjälmt
Debatten om hjälm borde utvidgas en hel del;
Jämför traktor och epatraktor - inget bältestvång.
Bil (som går fortare) - bältestvång.
Barn - hjälmtvång. (tänk framåt i tiden- sannolikthet att bära hjälm som vuxen)
Rostig damcykel till coop - inget hjälmt
Quote from Sandra Näslund on 25 May 2012, 20:17Kottmoppar ger jag inte mycket för... 🙂
Läs igen - var cyklar man 40.
Kottmoppar ger jag inte mycket för... 🙂
Läs igen - var cyklar man 40.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 20:56Speedcycling
Speedcycling
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 21:06Alla som tror att totala antalet cyklister minskar om fler av oss andra cyklister frivilligt använder hjälm; hand upp!
Jag har svårt att ta en undersökning på allvar om den hävdar att någon slutar cykla för att jag sätter på mig cykelhjälm.
Eventuellt k
Alla som tror att totala antalet cyklister minskar om fler av oss andra cyklister frivilligt använder hjälm; hand upp!
Jag har svårt att ta en undersökning på allvar om den hävdar att någon slutar cykla för att jag sätter på mig cykelhjälm.
Eventuellt k
Quote from Sandra Näslund on 25 May 2012, 21:10Plussar din klarsynta analys, Fredrik.
Hand ner.
Plussar din klarsynta analys, Fredrik.
Hand ner.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 00:03Tror det kan ligga en del i det du säger, det finns inget klart orsakssamband här Fredrik.
Samtidigt har jag bekanta som inte vågar sig ut att cykla i stockholm för att de tycker det är alldeles för många som cyklar så aggressivt där att de blir skrämda.
Tror det kan ligga en del i det du säger, det finns inget klart orsakssamband här Fredrik.
Samtidigt har jag bekanta som inte vågar sig ut att cykla i stockholm för att de tycker det är alldeles för många som cyklar så aggressivt där att de blir skrämda.
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 08:06Petter WR - du förstod helt rätt, jag anser att om man inte använder cykelhjälm anser man sig inte har tillräckligt innanför pannbenen som är värt att skydda, men det betyder inte att man är hjärndöd, hjärndöd är en helt annan sak
Petter WR - du förstod helt rätt, jag anser att om man inte använder cykelhjälm anser man sig inte har tillräckligt innanför pannbenen som är värt att skydda, men det betyder inte att man är hjärndöd, hjärndöd är en helt annan sak
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 08:47Det som slår mig är att i städerna längst till höger (de som cyklar mest) så är det många studenter. Har ni kollat hjälmanvändandet på väg till en kårfest nån gång?
För övrigt är ju frågan bara dravel.
Det som slår mig är att i städerna längst till höger (de som cyklar mest) så är det många studenter. Har ni kollat hjälmanvändandet på väg till en kårfest nån gång?
För övrigt är ju frågan bara dravel.
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 09:46Malmö högskola har 24000 studenter. Stockholms universitet har 64000. Stockholm har nästan 900 000 invånare. Malmö har nästan 250000.
24000/250000~ knappt 10% studenter i Malmö
64000/900000~ drygt 7% studenter i StockholmOm det bara var studenter som c
Malmö högskola har 24000 studenter. Stockholms universitet har 64000. Stockholm har nästan 900 000 invånare. Malmö har nästan 250000.
24000/250000~ knappt 10% studenter i Malmö
64000/900000~ drygt 7% studenter i Stockholm
Om det bara var studenter som c
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 13:17Nu gällde ju reflektionen egentligen att Linköping och Lund var "bäst" på att cykla utan hjälm så då kan du ju göra om räkneexemplet för dem.
Sedan är det väl ingen här som motsäger dina argument om att det är bättre på många sätt att ta cykeln istället
Nu gällde ju reflektionen egentligen att Linköping och Lund var "bäst" på att cykla utan hjälm så då kan du ju göra om räkneexemplet för dem.
Sedan är det väl ingen här som motsäger dina argument om att det är bättre på många sätt att ta cykeln istället