Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelträning inför vinter, traine …
You need to log in to create posts and topics.

Väldigt sant.

Vad är pannbensträning? Jag tror mig veta lite om cykelträning men det är en ny träningsform.
Det var väll mayafolket spände fast träplankor på pannan för att få ett vackert sluttande pannben?

Eftersom du saknar en dylik så förklarar det nog saken.

Saknar David en planka? Jag kan i så fall tipsa honom om en.

Hej på er.

"men allt blir så mkt mer beroende av utevädret utan en sådan "

Med en schyrre trainer så är man inte väderberoende. Bara tidsberoende.

Och att man inte skulle kunna träna distans på en trainer är BS. Varför skulle nu inte detta funka kan ma

Segt virke i P.

Vår klubb arrangerar långspinning varje lördag från oktober-mars. Då kan man antingen välja 3 timmar, 2 timmar eller gå på båda passen (de är direkt efter varandra), så får man 5 timmar. Jag körde flera 5-timmarspass förra året och det gick hur bra som he

Bara å strunta i vad gamla inbitna cyklister säger om spinning, vill dom ut i såväl snö å rusk som fina vinterdagar, så får dom gärna göra det för mig, men jag håller mig hellre inomhus beroende på hur utevädret ser ut..

För mig räcker det tt å väl med

Det är fritt att träna precis hur som helst men nån vinnare på LVGtävlingar lär inte satsa på endast inomhusträning.

Vintrarna och somrarna på sydpolen är inte så roliga om du är Cyklist.

Haha tänkte inte dra så långt bort! Men inte långt ifrån!

Men hursomhelst, jo du har väl rätt, vill man vinna lvg tävlingar så visst, då bör ju utecyklingen finnas med där, ja!

Men allt beror ju på ambitioner och målsättningarna också