Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 11:15Markku - tack för utförlig information på din hemsida. Jag ska kolla upp en tvättbox, låter som ett bra och enkelt sätt att hålla kedjan i trim. Enda frågetecknet är dock att inte skölja av kedjan efter tvätten - sitter det inte kvar avfettning?
Markku - tack för utförlig information på din hemsida. Jag ska kolla upp en tvättbox, låter som ett bra och enkelt sätt att hålla kedjan i trim. Enda frågetecknet är dock att inte skölja av kedjan efter tvätten - sitter det inte kvar avfettning?
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 11:24Avfettning torkar ut metall och SKALL inte användas.
Men ni får göra precis som ni vill med era cyklar.
Avfettning torkar ut metall och SKALL inte användas.
Men ni får göra precis som ni vill med era cyklar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 11:29Angående rengöring av kedja med tvättbox.
Om du använder miljövänlig avfettning ska den normalt sköljas av med vatten. Så jag antar att man först kan använda avfettning och sedan vatten. eventuellt att man får använda vatten flera gånger. Efter torkning,
Angående rengöring av kedja med tvättbox.
Om du använder miljövänlig avfettning ska den normalt sköljas av med vatten. Så jag antar att man först kan använda avfettning och sedan vatten. eventuellt att man får använda vatten flera gånger. Efter torkning,
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 11:31Sedan finns det en del brand och miljöföreskrifter att ta hänsyn till.
Sedan finns det en del brand och miljöföreskrifter att ta hänsyn till.
Quote from Berit Bengtson on 6 September 2008, 17:21Markku S skrev:
> Det är dock mycket bättre att använda diesel (som man tankar i bilen).
> Genom att diesel i sig innehåller fett
Detta är en myt som har funnits länge inom cykling.
Det som blir kvar när diesel har dunstat är inte fett, det är orenheter/
Markku S skrev:
> Det är dock mycket bättre att använda diesel (som man tankar i bilen).
> Genom att diesel i sig innehåller fett
Detta är en myt som har funnits länge inom cykling.
Det som blir kvar när diesel har dunstat är inte fett, det är orenheter/
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 17:50Aha - så det är därför min kedja blir svart så snabbt...för mycket smörja!
Aha - så det är därför min kedja blir svart så snabbt...för mycket smörja!
Quote from Berit Bengtson on 6 September 2008, 17:56Dubbelpost
Dubbelpost
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 18:23Jag har ett annat bra botemedel mot pb-ränderna. Smörj vaderna med oljeblandat liniment. När pb-randen är ett faktum torkas det enkelt bort med cykelhandsken! :-p
Jag har ett annat bra botemedel mot pb-ränderna. Smörj vaderna med oljeblandat liniment. När pb-randen är ett faktum torkas det enkelt bort med cykelhandsken! :-p
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 18:51HåkanC: Det gällde att träna, så att de andra mer erfarna blev ifrånkörda.
Då var det mindre kul med gliringar.
HåkanC: Det gällde att träna, så att de andra mer erfarna blev ifrånkörda.
Då var det mindre kul med gliringar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 21:06Ang pb-band,
BILD:http://www.hudikck.se/pbband.jpgKom inte på å fråga varför det är så håriga ben,
Ang pb-band,
BILD:http://www.hudikck.se/pbband.jpg
Kom inte på å fråga varför det är så håriga ben,