Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla i regn? (nybörjare)
You need to log in to create posts and topics.

"Riktiga" cyklister brukar tala om för mig att stänkskärm har man inte på racer. Men det har jag ändå. Jag har till och med tävlat med den. Köpte en lös bakskärm på CO som monteras på sadelstolpen och håller mig mindre blöt när det regnar.

Som de andra

Jag håller med Eric.

"Det är nog det bästa tipset, UNDVIK."

Om det mot förmodan skulle börja regna när jag är ute på cykel. (Gäller ej i jobbet) så vänder jag hem. Skulle numera aldrig cykla i dåligt väder.

Finns ingen anledning för mig att köra i regn

Men P. --> om man aldrig tränar när det regnar, vad händer då om det regnar på tävlingsdagen? Ska man stanna hemma då?

Går på spinning!

Hej Sara.

Ja då ställer man in tävlingen. Jag kommer ändå aldrig vinna, det har jag inte motivation nog för att göra, så då spelar det ingen roll. Inte nu längre. Inte för mig i allafall.

Å som David skriver. Då kör man väl ett spinningpass eller ett p

Jag tror att jag kör tävlingen i alla fall. Det verkar tråkigt att sitta och glo ini väggen.

Det finns fönster, annars missar du regnet.

På Sats Stureplan?

Jag brukade cykla oavsett väder förr, men numera väljer jag mina träningspass 🙂
Och tävla ska jag inte göra ändå (möjligen något motionslopp däremot).

Mest otrevliga var ca 6,5mil hemifrån när blixten helt plötsligt fick för sig att slå ner precis i nä

Hej David.

"Det verkar är tråkigt att sitta och glo ini väggen."

Visst fan kan det bli tråkigt att glo in i en vägg i tre timmar. Men jag uppskattar desto mer att komma ut och cykla på riktigt då. Och jag uppskattar det mer än att sitta å knö i blötan.