Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla i regn? (nybörjare)
You need to log in to create posts and topics.

Vaselin på rumpan är bästa regnskyddet.

Största fördelen med att cykla i regn är att det är lättare att njuta av att vara inne. I morse hällregnade det på väg till jobbet, sällan har jag uppskattat att sitta vid mitt skrivbord hela dagen som efter den våta och skitiga turen.. =)

//Frida

"Vaselin på rumpan är bästa regnskyddet."

What?

Tänk på att inte böja dig för mycket i kurvorna. Jag gjorde det och skrapade upp hela knäna.

Hade en kamp mot moder jord igår, vi mötte två rejäla regnskurar på vår tiomila-runda. Eftersom vi inte syntes på vägen när det regnade som mest blev det en paus under en gran. Ganska kallt efter det och cykeln behöver e ordentlig tvätt idag. Rekommendera

Å andra sidan kan man ibland känna sig helt oövervinnerlig när det blåser och regnar, men kroppen svarar och man har bra utrustning som funkar och gör att man inte fryser!

Instämmer i det mesta som meddelats ovan. Önskar dock tillägga att bra heltäckande handskar är skönt att ha när det regnar. Alltså inte utan fingrar. Dels ska de inte bli halkiga när de är våta. Dels ska de hålla värmen även om de är blöta. Samt lätt tork

Främsta anledningen till att jag inte cyklar i regn är det dötråkiga underhållsarbetet som behöver göras på cykeln efteråt. Men så tävlar inte jag heller, utan ger mig på några motionslopp på sin höjd.

Biltemas seglarhandskar i neopren funkar bra i regn

Kalle

Vaselinet håller huden torr och gör att du undviker skavsår i skrevet.
Eftersom bakhjulet sprutar rätt mycket vatten på rumpan är det rätt skönt att vara ordentligt insmord en bit upp på ryggen också.
Klart bättre än regnkläder.
Fö är det huvudsak