Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 12:01Beror på om man väljer att lita på GPS eller hjulmagneten, jag skippade kadensfunktion och hjulmagneten, men grabben har dom. (EDGE 500)
Beror på om man väljer att lita på GPS eller hjulmagneten, jag skippade kadensfunktion och hjulmagneten, men grabben har dom. (EDGE 500)
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 14:24GPS:en kan ju visa lite fel ibland. För ett tag sedan när jag var ute och simmade i en sjö så visade den en höjdmetervarians på -10 till +15. Det var lite vågor...
GPS:en kan ju visa lite fel ibland. För ett tag sedan när jag var ute och simmade i en sjö så visade den en höjdmetervarians på -10 till +15. Det var lite vågor...
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 14:30OT: Å ena sidan visar GPS höjd över ellipsoiden WGS84 och inte nödvändigtvis över geoiden. Å andra sidan borde inte geoiden variera 25 m i en sjö. Det gör den knappt över hela sverige.
OT: Å ena sidan visar GPS höjd över ellipsoiden WGS84 och inte nödvändigtvis över geoiden. Å andra sidan borde inte geoiden variera 25 m i en sjö. Det gör den knappt över hela sverige.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 15:51Trodde vi snackade fart här 😉
Trodde vi snackade fart här 😉
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 19:05Tord: Jag har märkt att GPS:n fungerar dåligt när den har med simning att göra. Den är mycket mer pålitlig på land.
Tord: Jag har märkt att GPS:n fungerar dåligt när den har med simning att göra. Den är mycket mer pålitlig på land.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 07:56GPS är dessutom betydligt sämre på att mäta höjd än vad den är på att mäta sträcka/hastiighet.
GPS är dessutom betydligt sämre på att mäta höjd än vad den är på att mäta sträcka/hastiighet.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 11:05"GPS är dessutom betydligt sämre på att mäta höjd än vad den är på att mäta sträcka/hastiighet. "
Mäter inte moderna gps-klockor sträcka i tre dimensioner?
/Jesper
"GPS är dessutom betydligt sämre på att mäta höjd än vad den är på att mäta sträcka/hastiighet. "
Mäter inte moderna gps-klockor sträcka i tre dimensioner?
/Jesper
Quote from ellen olsson on 7 June 2011, 11:36Det skulle kräva "moderna geostationära satelliter" också för att bli bra... 😉
Det skulle kräva "moderna geostationära satelliter" också för att bli bra... 😉
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 12:38Och alltså, det kanske ska läggas till, det tar lite tid att bli snabb. Och ännu lite längre om man är tjej. Jag har bara cyklat ett år, och räknas väl till dom som tar till sig träning fort, men jag får slita som ett litet djur för att hålla snitthastigh
Och alltså, det kanske ska läggas till, det tar lite tid att bli snabb. Och ännu lite längre om man är tjej. Jag har bara cyklat ett år, och räknas väl till dom som tar till sig träning fort, men jag får slita som ett litet djur för att hålla snitthastigh
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 14:22Osäkerheten behöver inte vara densamma i de tre dimensionerna.
Osäkerheten behöver inte vara densamma i de tre dimensionerna.