Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:25Jag inbillar mig att "steady states" strax under tröskelpuls (effekt) hjälpt mig att bli snabbare. Börja med 5 minuter "på" och 5 minuter vila, repetera kanske 4-5 gånger. Efterhand kan man öka till 6 minuter på och 4 minuter vila, osv. Min tolkning av Da
Jag inbillar mig att "steady states" strax under tröskelpuls (effekt) hjälpt mig att bli snabbare. Börja med 5 minuter "på" och 5 minuter vila, repetera kanske 4-5 gånger. Efterhand kan man öka till 6 minuter på och 4 minuter vila, osv. Min tolkning av Da
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:28Fel av mig, det var ganska länge sedan medelhastigheten var 30 km/h under tour de france. Statistik kommer.
Fel av mig, det var ganska länge sedan medelhastigheten var 30 km/h under tour de france. Statistik kommer.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:30http://en.wikipedia.org/wiki/1938_Tour_de_France
Sedan var det krig.
http://en.wikipedia.org/wiki/1938_Tour_de_France
Sedan var det krig.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:30http://bikeraceinfo.com/tdf/tdfstats.html
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:17Jesper: i vanliga fall tror jag att sträckan påverkas relativt lite av höjdförändringar, lutningen är för liten. Jag kan inte säga att jag vet hur de hanterar den, att bara trigonometriskt räkna med höjden vid varje mätpunkt skulle i alla fall bli mer fel
Jesper: i vanliga fall tror jag att sträckan påverkas relativt lite av höjdförändringar, lutningen är för liten. Jag kan inte säga att jag vet hur de hanterar den, att bara trigonometriskt räkna med höjden vid varje mätpunkt skulle i alla fall bli mer fel
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:40Kondition är en viktig ingredient för att cykla snabbt. Men det är ju inte allt. För en nybörjare gäller det att hitta rätt växel vid rätt tillfälle, hitta rätt position på cykeln vid rätt tillfälle, hitta rätt kadens, hitta, hitta, hitta.....
Man måste
Kondition är en viktig ingredient för att cykla snabbt. Men det är ju inte allt. För en nybörjare gäller det att hitta rätt växel vid rätt tillfälle, hitta rätt position på cykeln vid rätt tillfälle, hitta rätt kadens, hitta, hitta, hitta.....
Man måste
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 10:33Håller med om steady state övningar som nämndes här tidigare. Kör strukturerat och varva med lite långa lugna pass samt någon gång ibland köra mycket kortare och mycket intensivare intervallpass.
Håller med om steady state övningar som nämndes här tidigare. Kör strukturerat och varva med lite långa lugna pass samt någon gång ibland köra mycket kortare och mycket intensivare intervallpass.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 10:50Ibland när jag kör hårda intervaller på min tempocykel så ramlar jag ner UNDER 30km/h när jag vilar mellan intervallerna.
Pinsamt, jag vet. Men jag ser mig omkring innan jag saktar ner.Detta inlägg är bara till viss del så här 😉
Jag tränar alltid ensa
Ibland när jag kör hårda intervaller på min tempocykel så ramlar jag ner UNDER 30km/h när jag vilar mellan intervallerna.
Pinsamt, jag vet. Men jag ser mig omkring innan jag saktar ner.
Detta inlägg är bara till viss del så här 😉
Jag tränar alltid ensa
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 11:33Brist på träningsmetodik ser man ofta.
Brist på träningsmetodik ser man ofta.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 18:22Om huvudmålet är att köra snabbt ensam så är liggcykel överlägset, ifall man inte har en väldans massa uppförsbackar.
Är det blåsigt blir liggcykeln ännu bättre jämfört med en DF ram.
Om huvudmålet är att köra snabbt ensam så är liggcykel överlägset, ifall man inte har en väldans massa uppförsbackar.
Är det blåsigt blir liggcykeln ännu bättre jämfört med en DF ram.