Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:30Jorå, det inser jag. Jag tolkade bara Thomas inlägg som de inte tar hänsyn till höjd när de räknar ut sträcka, men det var alltså jag som tolkade fel, eller?
/Jesper
Jorå, det inser jag. Jag tolkade bara Thomas inlägg som de inte tar hänsyn till höjd när de räknar ut sträcka, men det var alltså jag som tolkade fel, eller?
/Jesper
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:45Är det inte bara att ta i utav bara den? Då brukar det gå undan.
Är det inte bara att ta i utav bara den? Då brukar det gå undan.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:15Cykel skiljer sig från andra konditionsidrotter på det sättet att det krävs en rejäl lokal kapacitet för hög fart, dvs man måste vara stark i benen. Då det tar tid att bygga denna styrka, speciellt för kvinnor får man räkna med att det tar tid att bli for
Cykel skiljer sig från andra konditionsidrotter på det sättet att det krävs en rejäl lokal kapacitet för hög fart, dvs man måste vara stark i benen. Då det tar tid att bygga denna styrka, speciellt för kvinnor får man räkna med att det tar tid att bli for
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:19Ja, det räcker inte med en gång som man tar i utav bara den.
Ja, det räcker inte med en gång som man tar i utav bara den.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:55Det är hårt att komma upp i 30 i snitt själv. Någon enstaka gång när förhållanden är bra så går det. Ett proffs snittar cirka 31-32 km/h i genomsnitt på sin träning(när de kör ensamma). Vinnande stallet i Tour de France hade för ett par år sedan 30 km/h s
Det är hårt att komma upp i 30 i snitt själv. Någon enstaka gång när förhållanden är bra så går det. Ett proffs snittar cirka 31-32 km/h i genomsnitt på sin träning(när de kör ensamma). Vinnande stallet i Tour de France hade för ett par år sedan 30 km/h s
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:00Proffsen snittar 48 - +50 km/h på tempoetapper och VM.
Proffsen snittar 48 - +50 km/h på tempoetapper och VM.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:09Ja, men inte på träning ensamma.
Ja, men inte på träning ensamma.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:12Fast nu har du tagit upp ett distanspass på 6-7 timmar som exempel.
Då ligger man och kör på låg puls.
Fast nu har du tagit upp ett distanspass på 6-7 timmar som exempel.
Då ligger man och kör på låg puls.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:20Jo det är riktigt. Min poäng är att om man regelbundet tränar, vilket jag uppfattade att det handlar om här, så är medelhastigeten inte så hög när man tränar själv. Sedan kan proffsen givetvis leverera watt som inga andra under en kortare tid när det behö
Jo det är riktigt. Min poäng är att om man regelbundet tränar, vilket jag uppfattade att det handlar om här, så är medelhastigeten inte så hög när man tränar själv. Sedan kan proffsen givetvis leverera watt som inga andra under en kortare tid när det behö
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:23Vad är det för uppgift om att något stall skulle ha 30 km/h i snitt under TdF?
Vad är det för uppgift om att något stall skulle ha 30 km/h i snitt under TdF?