Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker den här tråden håller sig ovanligt väl till ämnet. Än så länge. Och jag anser det ju inte särskilt nödvändigt att hålla sig till ursprungsämnet.
Men det är som sagt fascinerande hur vissa blir kränkta av hur andra uppfattar sin tillvaro och lös

Tackar cyklade tjejer för tips och råd men måste få lov och säga att cykling är så mkt roligare med killar blandat med tjejer!
Det är en helt annan stämmning när man är blandad grupp. Killarna har lärt mig massor under de få åren jag har cyklat. Började

jag skulle oxå vilja ha blandat bland mina träningskompisar........

Annelie! Du får komma till Motala i vår och cykla med oss. Vi har fyra olika fartgrupper och sammanlagt så är vi mellan 80 och 120 pers som åker iväg på söndagarna! 😀

Just det Ingvild, det är väl därför många går igång på ordet "tjejgrupp", det blev "lite" sura efterdyningar efter VR.... Här låg ett inlägg tidigare om den gruppens krasch och "ändå så bra sluttid", hittar inte det nu så det är väl borttaget. Jag har ock

"Ett antal subxx-tjejer visade i juni att de var kapabla att köra VR på 8:40 trots två krascher och hällregn."

Kom från mig tidigare i tråden. Inga konstigheter där. Det illustrerar att man inte ska sätta likhetstecken mellan tjejgrupper och svaga cyklis

Fel, det illustrerar att kvinnorna i denna gruppen satte tiden och "tävlingen" framför att ta hand om sina krachade kamrater....precis som står ovanför här så stack flera ur gruppen utan att bry sig om sina kamrater, just för att tiden var sååååå viktig,

Ja Ingvild det kommer jag säkert att göra när barnen växt till sig. Men jag som jobbar helger värdesätter mina lediga helger till att vara med familjen. Och ska jag ta mig fram och tillbaka till Motala och sen cykla med er så försvinner hela söndagen.
Ja

Det kräver en hel del lyhördhet och erfarenhet att vara den som leder en grupp och anpassa farten efter den som har minst ork. (gäller även på skidor t ex, min ledarträning betår i att hålla reda på två barn och make, till fots, på cykel eller skidor ...

De blev visst en del inlägg om subbxx här. Alla vi som va med i när kraschen splittrade subbxx utanför Gränna har olika åsikter. Charlotta 8:41 cyklade tjejerna in på som inte stannade för vurpan och 9:11 för mig och de andra som stannade (+ att vi fick e