Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 10:12Japp Malla, om du är dösvettig och måste duscha så räknas det. 🙂
Självklart Lingling, men om du är ovan och tycker att 12+12 km är jobbigt, då är det bara att sätta igång och snabbt se till att det inte är jobbigt längre, för det lär du i sådana fall b
Japp Malla, om du är dösvettig och måste duscha så räknas det. 🙂
Självklart Lingling, men om du är ovan och tycker att 12+12 km är jobbigt, då är det bara att sätta igång och snabbt se till att det inte är jobbigt längre, för det lär du i sådana fall b
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 10:15"Enkel tur är 12 km, kort men intensivt, jag klassar det som bonusträning i vardagen."
Javisst, det gör jag med, men du blir inte en bra cyklist genom att endast köra detta 3 ggr per vecka. Jag räknar det mer som allmänmotion och välbefinnande.
"Enkel tur är 12 km, kort men intensivt, jag klassar det som bonusträning i vardagen."
Javisst, det gör jag med, men du blir inte en bra cyklist genom att endast köra detta 3 ggr per vecka. Jag räknar det mer som allmänmotion och välbefinnande.
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 10:26Givetvis ska så dålig kondition åtgärdas! 🙂
Givetvis ska så dålig kondition åtgärdas! 🙂
Quote from Jonas Täng on 10 August 2007, 10:31Att cykla 12 kilometer morgon och eftermiddag kan visst vara träning och absolut mycket bättre än att åka buss eller bil. Vad som är träning för en person är individuellt, och behöver inte vara det för en annan - många reggar ju t.ex. promenader som träni
Att cykla 12 kilometer morgon och eftermiddag kan visst vara träning och absolut mycket bättre än att åka buss eller bil. Vad som är träning för en person är individuellt, och behöver inte vara det för en annan - många reggar ju t.ex. promenader som träni
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 11:01Självklart Sara. 🙂
Om man bara har 12 km till jobbet och idag åker bil/buss dit, så är första steget i motionspyramiden att sluta åka bil/buss och istället ta cykeln och sedan på sikt börja springa dit.
Självklart Sara. 🙂
Om man bara har 12 km till jobbet och idag åker bil/buss dit, så är första steget i motionspyramiden att sluta åka bil/buss och istället ta cykeln och sedan på sikt börja springa dit.
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 11:04Jo, jag blev allt svettig (kanske inte dösvettig) och hade på mig träningskläder till och från jobbet. (Duschade så klart på jobbet).
Ganska jobbiga uppförsbackar till Torslanda men det går ju fort hem 😀
Hade tänkt mig att denna cykeltur skulle vara up
Jo, jag blev allt svettig (kanske inte dösvettig) och hade på mig träningskläder till och från jobbet. (Duschade så klart på jobbet).
Ganska jobbiga uppförsbackar till Torslanda men det går ju fort hem 😀
Hade tänkt mig att denna cykeltur skulle vara up
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 11:16Tjena Louise,
Din veckoplan låter utmärkt. Det viktigaste om du ska träna inför Göteborgsvarvet är att distansen på punkt 4 (1 gång springa ca 8-13 km) ökas varje vecka tills du kommer upp i 21 km.
Om du tycker det är jobbigt att cykla varje dag kan du
Tjena Louise,
Din veckoplan låter utmärkt. Det viktigaste om du ska träna inför Göteborgsvarvet är att distansen på punkt 4 (1 gång springa ca 8-13 km) ökas varje vecka tills du kommer upp i 21 km.
Om du tycker det är jobbigt att cykla varje dag kan du
Quote from Lotta W on 10 August 2007, 11:58> Cykla 24 km tur och retur är inte träning, så vida du inte kör det nära din maximala kapacitet som vid t.ex. intervallträning.
Linus, du måste inse att inte alla tränar för att köra IM...
> Cykla 24 km tur och retur är inte träning, så vida du inte kör det nära din maximala kapacitet som vid t.ex. intervallträning.
Linus, du måste inse att inte alla tränar för att köra IM...
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 12:34Christer, jag tränar inte längre för att köra IM, det är ju gjort nu... så nu har jag satt upp nya mål. 😉
Men som cyklist skulle jag inte räkna 12 + 12 km som träning (till cyklister räknar jag folk som tränar inför vätternrundan eller andra cykellopp)
Christer, jag tränar inte längre för att köra IM, det är ju gjort nu... så nu har jag satt upp nya mål. 😉
Men som cyklist skulle jag inte räkna 12 + 12 km som träning (till cyklister räknar jag folk som tränar inför vätternrundan eller andra cykellopp)
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 13:11Cykling har väl inte jättemånga fördelar men jag tycker att det är väldigt kul att göra något alternativt för konditionen dessutom så är det mer skonsamt för knäna än löpning är.
Cykling har väl inte jättemånga fördelar men jag tycker att det är väldigt kul att göra något alternativt för konditionen dessutom så är det mer skonsamt för knäna än löpning är.