Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 15:29Linus!
Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår ditt resonemang.
Att cykla 2*12 KM per dag kan definitivt göra stor effekt på konditionen.
Det handlar naturligtvis om intentsiteten.
Men även vid en relativt låg intensitet så vågar jag mig best
Linus!
Men även vid en relativt låg intensitet så vågar jag mig best
Quote from Jonas Täng on 10 August 2007, 15:35Det är lätt att bli fartblind när man genomlevt en järnman och ställt om siktet mot nya mål.
Alla har vi våra egna, personliga mål (eller borde ha). Det handlar om respekt för andras mål och förutsättningar - och det kan vara jättesvårt att uttrycka sig
Det är lätt att bli fartblind när man genomlevt en järnman och ställt om siktet mot nya mål.
Alla har vi våra egna, personliga mål (eller borde ha). Det handlar om respekt för andras mål och förutsättningar - och det kan vara jättesvårt att uttrycka sig
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 15:36"
Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår ditt resonemang.Att cykla 2*12 KM per dag kan definitivt göra stor effekt på konditionen.
"Men, Daniel, det är ju precis vad jag säger... cyklar man i bara
"
"
Men, Daniel, det är ju precis vad jag säger... cyklar man i bara
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 15:53Hmm, ja nog kan det vara svårt att uttrycka sig skriftligt ibland. Vad jag menar är..... eh....:
- Om du alltid tar bilen till jobbet och nu bestämt dig för att börja cykla istället, så är det ett jättelyft och ett jättebra beslut. Självklart räknas det
Hmm, ja nog kan det vara svårt att uttrycka sig skriftligt ibland. Vad jag menar är..... eh....:
- Om du alltid tar bilen till jobbet och nu bestämt dig för att börja cykla istället, så är det ett jättelyft och ett jättebra beslut. Självklart räknas det
Quote from Inger Gustås on 10 August 2007, 15:59Eller gör som jag... ha 2,5 km till jobbet, men ha fel på cykeln (handbromsen ligger på lite lätt hela tiden). Man blir inte så värst trött, det går ungefär lika fort som vanligt, men benmusklerna får jobba. 😉
Eller gör som jag... ha 2,5 km till jobbet, men ha fel på cykeln (handbromsen ligger på lite lätt hela tiden). Man blir inte så värst trött, det går ungefär lika fort som vanligt, men benmusklerna får jobba. 😉
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 16:08Hehe, det låter som min citybike... jag SKA serva den... snart. Det har jag sagt i ett år snart... 😉
Hehe, det låter som min citybike... jag SKA serva den... snart. Det har jag sagt i ett år snart... 😉
Quote from Inger Gustås on 10 August 2007, 16:17Ja, jag lämnade in min för punka och fick tillbaka den i det skicket... tänkte klaga först, men nu trivs jag ganska bra med det. 😀
Ja, jag lämnade in min för punka och fick tillbaka den i det skicket... tänkte klaga först, men nu trivs jag ganska bra med det. 😀
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 22:25Jag cyklar till och från jobbet (Malmö-Lund 20 km enkel) ganska ofta och har märkt både bra och dåliga saker med det. Nackdelen är att det gör att jag lätt blir sliten om jag ska hinna med löpträning eller lite längre cykelturer också (5-8 mil). Däremot t
Jag cyklar till och från jobbet (Malmö-Lund 20 km enkel) ganska ofta och har märkt både bra och dåliga saker med det. Nackdelen är att det gör att jag lätt blir sliten om jag ska hinna med löpträning eller lite längre cykelturer också (5-8 mil). Däremot t
Quote from Fredric Lagerström on 10 August 2007, 22:56Ja! Rätten till en "second breakfast" är självklar efter en hård cykling på morgonen! Det är tid för njutning och avläsning av cykeldatorn... Och en rykande kopp starkt kaffe är inte fel då heller.
Ja! Rätten till en "second breakfast" är självklar efter en hård cykling på morgonen! Det är tid för njutning och avläsning av cykeldatorn... Och en rykande kopp starkt kaffe är inte fel då heller.
Quote from Lotta W on 10 August 2007, 23:49Linus, frågan var om det kunde vara positivt för löpningen, och det tycker jag att det kan, även om det är korta pass. Sedan beror det naturligtvis på hur vägen ser ut också: är det helt platt och vindstilla känns det inte lika givande. Kör man till jobbe
Linus, frågan var om det kunde vara positivt för löpningen, och det tycker jag att det kan, även om det är korta pass. Sedan beror det naturligtvis på hur vägen ser ut också: är det helt platt och vindstilla känns det inte lika givande. Kör man till jobbe