Quote from Funbeat user on 19 August 2007, 17:27Tja var det Susannes eller Cissis historia om när hon cyklade ikapp på TV med en pensionerad brevbärare? Det gick inte så bra ...
Om man är bra på att cykla till jobbet så beror det ju lite på vad den cykelturen innebär också om det är ngt det delas ut m
Tja var det Susannes eller Cissis historia om när hon cyklade ikapp på TV med en pensionerad brevbärare? Det gick inte så bra ...
Om man är bra på att cykla till jobbet så beror det ju lite på vad den cykelturen innebär också om det är ngt det delas ut m
Quote from Fredrik Närenfors on 19 August 2007, 23:23Att cykla till jobbet är motion, inte träning. Stor skillnad.
Att cykla till jobbet är motion, inte träning. Stor skillnad.
Quote from Lotta W on 20 August 2007, 08:17Ni som är så himla duktiga på att lägga in betydelser för ord kanske kan hjälpa till. För mig är det ingen skillnad mellan att träna och att motionera. Kan ni peka på några bra definitioner av "träning" och "motion"?
"Träning är ett samlingsbegrepp som s
Ni som är så himla duktiga på att lägga in betydelser för ord kanske kan hjälpa till. För mig är det ingen skillnad mellan att träna och att motionera. Kan ni peka på några bra definitioner av "träning" och "motion"?
"Träning är ett samlingsbegrepp som s
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 08:33Men Per, jag har börjar cykla till jobbet tor = 26,2 km. Iförd träningskläder ger jag allt och cyklar på ca 30-35 min /väg (beroende på vind) på min gamla cresent med barnsits bak. För mig är detta träning, Jag jämför det lite med snabbsistans och ser det
Men Per, jag har börjar cykla till jobbet tor = 26,2 km. Iförd träningskläder ger jag allt och cyklar på ca 30-35 min /väg (beroende på vind) på min gamla cresent med barnsits bak. För mig är detta träning, Jag jämför det lite med snabbsistans och ser det
Quote from Jan Lundquist on 20 August 2007, 08:44En liknande pajkastningsdiskussion har avhandlats här tidigare, när det gällde skillnaden mellan löpning och jogging http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=109350
En liknande pajkastningsdiskussion har avhandlats här tidigare, när det gällde skillnaden mellan löpning och jogging http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=109350
Quote from Camilla Höög on 20 August 2007, 08:58Det beror på vilket upplägg man har och var man börjar, dvs. hur tränad du är nu.
Att ta en promenad för en vältränad kan inte räknas som träning, medan för andra kan det vara jobbigt.
Du kan köra ett träningspass till jobbet med allt vad det innebär.
Att
Det beror på vilket upplägg man har och var man börjar, dvs. hur tränad du är nu.
Att ta en promenad för en vältränad kan inte räknas som träning, medan för andra kan det vara jobbigt.
Du kan köra ett träningspass till jobbet med allt vad det innebär.
Att
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 09:14Nu ska vi inte hetsa upp oss, naturligtvis har båda sidor rätt här. 🙂
Att cykla till och från jobbet kan vara träning om det görs på rätt sätt. Vad jag (och vad jag tror Per och andra) menar är att för att förbättra sig måste man anstränga sig så mycke
Nu ska vi inte hetsa upp oss, naturligtvis har båda sidor rätt här. 🙂
Att cykla till och från jobbet kan vara träning om det görs på rätt sätt. Vad jag (och vad jag tror Per och andra) menar är att för att förbättra sig måste man anstränga sig så mycke
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 10:16Det finns en grad av träning till och det är teknik - det kan man också träna på på väg till jobbet.
Sedan kan jag personligen säga att delar av mitt transportåkande är inte mkt mer än att rulla på, men jag har en backe som det är ett av mina mål att klar
Det finns en grad av träning till och det är teknik - det kan man också träna på på väg till jobbet.
Sedan kan jag personligen säga att delar av mitt transportåkande är inte mkt mer än att rulla på, men jag har en backe som det är ett av mina mål att klar
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 11:36Oavsett vad X och Y säger om en aktivitet så är det träning för en en person, ifall denna väljer att kalla det så.
Oavsett vad X och Y säger om en aktivitet så är det träning för en en person, ifall denna väljer att kalla det så.
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 11:43Helt riktigt Red Blood.
Fast ursprungsfrågan var inte bara vad man kallar det eller om man reggar det utan effekten - men den har vi ju kommit fram till, som vanligt att det är individuellt.
Man kan regga all rörelse för att man jagar ökad förbränning i v
Helt riktigt Red Blood.
Fast ursprungsfrågan var inte bara vad man kallar det eller om man reggar det utan effekten - men den har vi ju kommit fram till, som vanligt att det är individuellt.
Man kan regga all rörelse för att man jagar ökad förbränning i v