Quote from Guest on 8 October 2006, 16:102007 tänker jag köra min första Vätternrunda och undrar lite angående vilka däck som kan vara lämpliga. Jag cyklar på en cyclocross med 700x32C däck, men de jag pratat lite med rekommenderar 700x23C för att få lite lägre rullmotstånd.
Ni som kört på lite
2007 tänker jag köra min första Vätternrunda och undrar lite angående vilka däck som kan vara lämpliga. Jag cyklar på en cyclocross med 700x32C däck, men de jag pratat lite med rekommenderar 700x23C för att få lite lägre rullmotstånd.
Ni som kört på lite
Quote from Fredrik Närenfors on 8 October 2006, 16:20Jag skulle kanske överväga 700*25 däck om du väger över 100 pannor. Du tappar obetydligt i rullmotstånd men vinner en hel del i åkkomfort som gör att du orkar fortsätta.
Absolut inget mönster. Michelin Race 2 Pro kan jag också varmt rekommendera. Kan inte
Jag skulle kanske överväga 700*25 däck om du väger över 100 pannor. Du tappar obetydligt i rullmotstånd men vinner en hel del i åkkomfort som gör att du orkar fortsätta.
Absolut inget mönster. Michelin Race 2 Pro kan jag också varmt rekommendera. Kan inte
Quote from Mats Andersson on 8 October 2006, 16:41Håller med dig Per. Michelin Race 2 Pro har fungerat väldigt bra för mig. Enda problemet med dom är att få av dom från mina Campa-fälgar. Sitter som...berget!!
Håller med dig Per. Michelin Race 2 Pro har fungerat väldigt bra för mig. Enda problemet med dom är att få av dom från mina Campa-fälgar. Sitter som...berget!!
Quote from Fredrik Närenfors on 8 October 2006, 17:47Jepp. Ett av dom däck jag inte klarar utan däckjärn, av plast naturligtvis 🙂
Jepp. Ett av dom däck jag inte klarar utan däckjärn, av plast naturligtvis 🙂
Quote from ellen olsson on 8 October 2006, 18:17Det är inte däcken som är huvudproblemet utan fälgarna (hjulen).
Det är inte däcken som är huvudproblemet utan fälgarna (hjulen).
Quote from Fredrik Närenfors on 8 October 2006, 18:37Både och Fredrik. På samma fälg får jag hur lätt som helst både på och av alla däck jag provat utom Michelin Race 2 Pro.
På en annan fälg får jag inte av och på nåt utan däcksverktyg.
Både och Fredrik. På samma fälg får jag hur lätt som helst både på och av alla däck jag provat utom Michelin Race 2 Pro.
På en annan fälg får jag inte av och på nåt utan däcksverktyg.
Quote from Fredrik Olsson on 8 October 2006, 18:39Vi kan väl ta nästa fråga i samma tråd kanske?
Eftersom Michelin Pro2Race är kanttrådsdäck (finns kanske som tub också?) så kan det ju vara lämpligt med slang i också.
Vad rekommenderar ni där?
Vi kan väl ta nästa fråga i samma tråd kanske?
Eftersom Michelin Pro2Race är kanttrådsdäck (finns kanske som tub också?) så kan det ju vara lämpligt med slang i också.
Vad rekommenderar ni där?
Quote from ellen olsson on 8 October 2006, 18:53> Både och Fredrik. På samma fälg får jag hur lätt som helst både på och av alla däck jag provat utom Michelin Race 2 Pro.
Jag syftade på Christers Campafälgar. På mina Campa Zonda får jag varken på eller av däck utan verktyg och jag har testat ganska må
> Både och Fredrik. På samma fälg får jag hur lätt som helst både på och av alla däck jag provat utom Michelin Race 2 Pro.
Jag syftade på Christers Campafälgar. På mina Campa Zonda får jag varken på eller av däck utan verktyg och jag har testat ganska må
Quote from Fredrik Närenfors on 8 October 2006, 19:09Slang. Ja den som det visste 🙂 Har provat allt möjligt och ingen verkar vara bätte än nån annan. Däremot är de allra dyraste helt värdelösa vad gäller hållfasthet. De är gjorda för låg vikt och lågt rullmotstånd.
Det viktiga är dock att du har med dig
Slang. Ja den som det visste 🙂 Har provat allt möjligt och ingen verkar vara bätte än nån annan. Däremot är de allra dyraste helt värdelösa vad gäller hållfasthet. De är gjorda för låg vikt och lågt rullmotstånd.
Det viktiga är dock att du har med dig
Quote from Mats Andersson on 8 October 2006, 20:45Fredrik: ALLA andra däck som jag provat är lätta att få av mina Campa Scirocco-fälgar. Men Michelinarna var väldigt bra att köra på annars.
Fredrik: ALLA andra däck som jag provat är lätta att få av mina Campa Scirocco-fälgar. Men Michelinarna var väldigt bra att köra på annars.