Quote from Berit Bengtson on 18 October 2006, 18:39Per Elmsäter skrev:
> Sen förstår jag inte vad det egentligen är du argumenterar om.
> Det var ju jag som föreslog att OPn skulle skaffa ett bredare däck för att han var så tung.I samma inlägg som rekommendationen om bredare däck skrev du oxå:
> Jag sk
Per Elmsäter skrev:
> Sen förstår jag inte vad det egentligen är du argumenterar om.
> Det var ju jag som föreslog att OPn skulle skaffa ett bredare däck för att han var så tung.
I samma inlägg som rekommendationen om bredare däck skrev du oxå:
> Jag sk
Quote from Fredrik Närenfors on 18 October 2006, 22:05Jag ignorerar dina grafer därför att jag aldrig har snackat om 44 mm breda Big Apple hjul och vetr ingenting om hur de är uppbyggda. jag snackar om skillnaden mellan ett 23 och ett 25 mm racerdäck.
Varför
ignorerar du de länkar jag hänvisar till där en d
Jag ignorerar dina grafer därför att jag aldrig har snackat om 44 mm breda Big Apple hjul och vetr ingenting om hur de är uppbyggda. jag snackar om skillnaden mellan ett 23 och ett 25 mm racerdäck.
Varför
ignorerar du de länkar jag hänvisar till där en d
Quote from Mats Andersson on 19 October 2006, 16:54Antar att detta måste vara Funbeats motsvarighet till det advokater kallar "battle of forms"... 🙂
Antar att detta måste vara Funbeats motsvarighet till det advokater kallar "battle of forms"... 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2006, 17:18Håkan. IRL är ju det jag säger hela tiden. Teori är en sak och verklighet en annan.
I Jobst Brandts graf så ser man ju tydligt hur rullmotståndet sjunker ju högre tryck man har i däcket. Tyvärr hittar jag inga jämförbara däck. typ samma modell med 23 och
Håkan. IRL är ju det jag säger hela tiden. Teori är en sak och verklighet en annan.
I Jobst Brandts graf så ser man ju tydligt hur rullmotståndet sjunker ju högre tryck man har i däcket. Tyvärr hittar jag inga jämförbara däck. typ samma modell med 23 och
Quote from Berit Bengtson on 19 October 2006, 20:51Per skrev:
> I Jobst Brandts graf så ser man ju tydligt hur rullmotståndet sjunker ju högre tryck man har i däcket.
För att praktiskt kunna genomföras så genomfödes detta, och alla andra, rullmotståndstest på ett helt slätt underlag.
Alltså INTE IRL (på e
Per skrev:
> I Jobst Brandts graf så ser man ju tydligt hur rullmotståndet sjunker ju högre tryck man har i däcket.
För att praktiskt kunna genomföras så genomfödes detta, och alla andra, rullmotståndstest på ett helt slätt underlag.
Alltså INTE IRL (på e
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2006, 20:55Håkan jag ger mig. Jag orkar inte ens läsa dina långa inlägg längre. Isynnerhet inte som de första paragraferna innehåller argument som jag själv använt, typ att en ojämn landsväg begränsar hur högt tryckj man kan ha..
Vad är det du håller på med egentli
Håkan jag ger mig. Jag orkar inte ens läsa dina långa inlägg längre. Isynnerhet inte som de första paragraferna innehåller argument som jag själv använt, typ att en ojämn landsväg begränsar hur högt tryckj man kan ha..
Vad är det du håller på med egentli
Quote from Fredrik Olsson on 20 October 2006, 15:54Vill bara säga att jag följer tråden med intresse, även om jag inte aktiv deltar så mycket.
Det kanske skulle tillföra lite mer om ni som har egna erfarenheter av olika däcktyper och däckstorlekar skriver om det.
Däcktillverkarnas egna utredningar får
Vill bara säga att jag följer tråden med intresse, även om jag inte aktiv deltar så mycket.
Det kanske skulle tillföra lite mer om ni som har egna erfarenheter av olika däcktyper och däckstorlekar skriver om det.
Däcktillverkarnas egna utredningar får
Quote from Berit Bengtson on 20 October 2006, 16:29OK, nu tror jag jag börjar förstå vad du har försökt säga.
Men du har inte skrivit det rakt ut så jag gissar en del, rätta mig gärna om jag har fel.Du menar att i praktiken går det att pumpa smala däck till ett högre tryck utan att få ett högre rullmots
OK, nu tror jag jag börjar förstå vad du har försökt säga.
Men du har inte skrivit det rakt ut så jag gissar en del, rätta mig gärna om jag har fel.
Du menar att i praktiken går det att pumpa smala däck till ett högre tryck utan att få ett högre rullmots
Quote from Berit Bengtson on 20 October 2006, 17:28Vill du vara vänlig att förklara varför du anser att ett smalare däck har lägre rullmotstånd?
Vill du vara vänlig att förklara varför du anser att ett smalare däck har lägre rullmotstånd?
Quote from Fredrik Närenfors on 20 October 2006, 22:42Därför att man kan pumpa dem till ett högre tryck än ett bredare och därför att rullmotståndet sjunker med ökat tryck.
Därför att man kan pumpa dem till ett högre tryck än ett bredare och därför att rullmotståndet sjunker med ökat tryck.