Quote from Berit Bengtson on 21 October 2006, 09:09Men Per, har du fortfarande inte lyckats ta dig förbi reklamtexterna hos Schwalbe.
Jag trodde vi hade klarat av det för flera inlägg sedan.
Men, men......IRL, vilka BRA 25mm däck känner DU till som inte går att pumpa till 0,5-1 Bar från samma modell i 2
Men Per, har du fortfarande inte lyckats ta dig förbi reklamtexterna hos Schwalbe.
Jag trodde vi hade klarat av det för flera inlägg sedan.
Men, men......
IRL, vilka BRA 25mm däck känner DU till som inte går att pumpa till 0,5-1 Bar från samma modell i 2
Quote from Fredrik Närenfors on 21 October 2006, 10:55Reklamtext skulle jag väl knappast kalla det. Konsumentupplysning kanske. Dom säljer väl inga däck genom att ljuga om en modell och framhäva en annnan.
Så du påstår alltså att rullmotståndet inte sjunker med ökat ringtryck?
Snälla Håkan. Svara kortfatt
Reklamtext skulle jag väl knappast kalla det. Konsumentupplysning kanske. Dom säljer väl inga däck genom att ljuga om en modell och framhäva en annnan.
Så du påstår alltså att rullmotståndet inte sjunker med ökat ringtryck?
Snälla Håkan. Svara kortfatt
Quote from Mats Andersson on 21 October 2006, 11:05I Star Trek finns det ett utryck som beskriver detta. Det kallas "Piller filler" efter en av författarna som hette Piller i efternamn. När det saknades en stund i ett avsnitt var det han som fick i uppgift att skriva de där sköna partierna som "we need a
I Star Trek finns det ett utryck som beskriver detta. Det kallas "Piller filler" efter en av författarna som hette Piller i efternamn. När det saknades en stund i ett avsnitt var det han som fick i uppgift att skriva de där sköna partierna som "we need a
Quote from Fredrik Närenfors on 21 October 2006, 23:45Varför tycker du jag är aggressiv?
Jag bara ställde den enda frågan som jag överhuvudtaget diskuterar om i denna tråd och det är huruvida rullmotståndet sjunker med ökat däckstryck. Eftersom du tydligen är överens med mig om att den gör det så finns det
Varför tycker du jag är aggressiv?
Jag bara ställde den enda frågan som jag överhuvudtaget diskuterar om i denna tråd och det är huruvida rullmotståndet sjunker med ökat däckstryck. Eftersom du tydligen är överens med mig om att den gör det så finns det
Quote from Berit Bengtson on 22 October 2006, 09:23Hej Per, tack för ditt svar.
Det börjar se ut som om vi snart kommer fram till en gemensam slutsats, åtminstone hoppas jag det.Per skrev:
> Jag bara ställde den enda frågan som jag överhuvudtaget diskuterar om i denna tråd och det är huruvida
> rullmot
Hej Per, tack för ditt svar.
Det börjar se ut som om vi snart kommer fram till en gemensam slutsats, åtminstone hoppas jag det.
Per skrev:
> Jag bara ställde den enda frågan som jag överhuvudtaget diskuterar om i denna tråd och det är huruvida
> rullmot
Quote from Fredrik Närenfors on 22 October 2006, 09:57Nej jag håller fortfarande inte med eftersom jag ännu inte sett några bevis för var gränserna går. Det är möjligt att du länkat till sådana men det var länge sedan jag slutade läsa de länkar du bifogade. Typ efter ditt första inlägg där länkarna du bifoga
Nej jag håller fortfarande inte med eftersom jag ännu inte sett några bevis för var gränserna går. Det är möjligt att du länkat till sådana men det var länge sedan jag slutade läsa de länkar du bifogade. Typ efter ditt första inlägg där länkarna du bifoga
Quote from Berit Bengtson on 22 October 2006, 11:49Nu börjar det likna något.
Men jag tycker fortfarande att det vore bra om du besvarade mina frågor i mina tidigare inlägg.
Kan jag hoppas på att du gör det denna gång?Per skrev:
> 1. Rullmotståndet sjunker vid ökande tryck. Här är vi överens
Men bara
Nu börjar det likna något.
Men jag tycker fortfarande att det vore bra om du besvarade mina frågor i mina tidigare inlägg.
Kan jag hoppas på att du gör det denna gång?
Per skrev:
> 1. Rullmotståndet sjunker vid ökande tryck. Här är vi överens
Men bara
Quote from Fredrik Närenfors on 22 October 2006, 12:22Håkan. Jag har ju sagt att jag inte orkar följa dina länkar och läsa dina långa inlägg. Du kan inte övertyga mig om att jag har fel eftersom jag är helt oemottaglig för dina bevis.
Dessutom klarar jag absolut inte av att svara på dina frågor. Jag kan väl
Håkan. Jag har ju sagt att jag inte orkar följa dina länkar och läsa dina långa inlägg. Du kan inte övertyga mig om att jag har fel eftersom jag är helt oemottaglig för dina bevis.
Dessutom klarar jag absolut inte av att svara på dina frågor. Jag kan väl
Quote from Mats Andersson on 22 October 2006, 15:24Kan man summera er underbart underhållande "diskussion" med att jag gör helt fel när jag köper däck enbart på utseendet så att de matchar min blåa fina De Rosa? 🙂
Kan man summera er underbart underhållande "diskussion" med att jag gör helt fel när jag köper däck enbart på utseendet så att de matchar min blåa fina De Rosa? 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 22 October 2006, 16:32Sheldon Brown skriver så här
"If you are comparing two tires of similar construction, with the same load, and the same pressure, either the wider tire is overinflated, or the narrower tire is underinflated!"Jag gillar honom 🙂
Han ger definitivt en be
Sheldon Brown skriver så här
"If you are comparing two tires of similar construction, with the same load, and the same pressure, either the wider tire is overinflated, or the narrower tire is underinflated!"
Jag gillar honom 🙂
Han ger definitivt en be