Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Springer mer än nånsin (om än inte enormt mycket), men resultatförbättringarna lyser med sin frånvaro. Fyllde 40 i våras, är det där skon klämmer? Är upplägget fel? Läser en del om löpning och försöker ta till mig av tips och trix men det tycks inte

Ditt senaste snabba pass var 6 april... det var ett tag sedan? Kanske helt enkelt dags att sätta dig en helgdag och analysera din träningsdagbok.

Ta ett hårdare grepp om pulseringen. Du ligger runt 4 mil ganska stadigt och borde kunna åtmistone 1 vecka i

Tack för dina synpunkter! Svaret på frågan om jag har någon träningsfilosofi/struktur får nog bli nej... Ska kika närmare på "Mackans" bok!

Vad gäller min reggade träning så har jag väl kört några snabbare pass sedan 6 april, om än i intervallform? Men

Det skulle kanske kunna vara så att du fått dåliga blodvärden, järnbrist?
Om du inte har kollat de värdena är mitt tips att du gör det. Har man låga värden går det trögt...

Själv har jag tränat som en tok sedan april men inte varit i närheten av de resul

Blodvärdet är kollat och bra.

Okej, det var ju bra 🙂
Springer du själv eller i grupp på distanspassen? Det kanske känns lättare om du kan springa med andra som håller samma tempo...
Jag tror inte det har med åldern att göra iallafall. Hoppas inte det för jag har bara 2 år kvar tills

Testa att strunta i trix.
Var dig själv och njut av det.
Undvik att sikta uppåt,
jämför dig nedåt.

Du är bättre än 95% av Sveriges befolkning.
Snarare 98%.
Du är således väldigt bra.

Trixarna vill mest tjäna pengar. (t-)

Ett generellt tips är att de lätta passen ska vara..lätta. De tunga passen ska vara...tunga.

Omvandlat till löpträning så kan man låta långpassen gå i ett lugnt tempo. Ut och njut. Sakta men säkert bygger du upp distansen till det mål du har. Om jag trän

Vet du vad som gjorde/ hände att du på senare år "bara" klarade 48min istället för 45? Ibland gör man ändringar i kost och tränings scheman som missgynnar löputvecklingen.

Jag tror att du ska styrketräna mer. Många missar det.