Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 07:21Jag tror det snarare, som vanligt, handlar om att springa mer, sova lite mer, jobba lite mindre(?) och kanska även äta bättre? Sen kanske det är orealistiskt att ändra på allt 🙂 Har du många break i din träning eller tränar du på kontinuerligt?
Jag tror det snarare, som vanligt, handlar om att springa mer, sova lite mer, jobba lite mindre(?) och kanska även äta bättre? Sen kanske det är orealistiskt att ändra på allt 🙂 Har du många break i din träning eller tränar du på kontinuerligt?
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 07:33Oskar.
Springa mer på kul.
Absolut.
Förr försökte man trivas med det man fötts med.
Idag är det svårare med alla dessa "fantastiska" uppfinningar vad gäller i stort sett allt.
Hur hinner ni med?Var nöjd med dig själv.
Jämför dig gärna med din omgi
Oskar.
Springa mer på kul.
Absolut.
Förr försökte man trivas med det man fötts med.
Idag är det svårare med alla dessa "fantastiska" uppfinningar vad gäller i stort sett allt.
Hur hinner ni med?
Var nöjd med dig själv.
Jämför dig gärna med din omgi
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 07:39Åke.
Styrketräna mer??????????????????Löpstyrka uppnår man genom att springa upp och ner, fortare ( fartlek, vilket ej skall jämföras med intervaller som är dumheter såvida man ej satsar på VM eller OS ) långsammare. Utan elektronik.
Styrketräna på gym
Åke.
Styrketräna mer??????????????????
Löpstyrka uppnår man genom att springa upp och ner, fortare ( fartlek, vilket ej skall jämföras med intervaller som är dumheter såvida man ej satsar på VM eller OS ) långsammare. Utan elektronik.
Styrketräna på gym
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 08:33K-G, har man en målsättning behöver vägen inte alltid vara rolig. Intervallträning på motionsspår i tänkt tävlingsfart är inte skadligt, utan nyttigt. Du behöver lära dig att skilja på 400m träning som du bedrev och vad långlöpare kallar intervallträning
K-G, har man en målsättning behöver vägen inte alltid vara rolig. Intervallträning på motionsspår i tänkt tävlingsfart är inte skadligt, utan nyttigt. Du behöver lära dig att skilja på 400m träning som du bedrev och vad långlöpare kallar intervallträning
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 08:36Härligt att set blev lite fart på denna tråd! Och lika många tips som deltagare i tråden... Men att köra fler hårda pass och försöka få in lite styrketräning tror jag på. OCH att ha kul!!! Körde 11 underbara km trail igår, inte fort, inte hårt, men kul! K
Härligt att set blev lite fart på denna tråd! Och lika många tips som deltagare i tråden... Men att köra fler hårda pass och försöka få in lite styrketräning tror jag på. OCH att ha kul!!! Körde 11 underbara km trail igår, inte fort, inte hårt, men kul! K
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 08:38Det är din tråd! 🙂 imponerande att hitta fin karl-johan och du bedrev löpstyrketräning igår enligt mig.
Det är din tråd! 🙂 imponerande att hitta fin karl-johan och du bedrev löpstyrketräning igår enligt mig.
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 08:48Oskar.
Mitt senaste lopp var ett 6D inomhus i Alaska.Tack vare att jag trott på min kropp + att ha kul så har jag gått från att vara en ej så dålig 400-meterslöpare till att vara en urusel ultralöpare.
Urusel? Om man ser till farten jag håller.
Farten
Oskar.
Mitt senaste lopp var ett 6D inomhus i Alaska.
Tack vare att jag trott på min kropp + att ha kul så har jag gått från att vara en ej så dålig 400-meterslöpare till att vara en urusel ultralöpare.
Urusel? Om man ser till farten jag håller.
Farten
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 09:06Mycket kan förklaras med dessa påståenden. (Jag vill inte provocera någon utan jag är mycket rationell nu.)
1) Jobbar på kontor.
2) fysisk inaktivitet mellan lumpen och 35-40år.
3) Inte använder sin kropp som arbetsverktyg under arbetsdagen.
4) väger li
Mycket kan förklaras med dessa påståenden. (Jag vill inte provocera någon utan jag är mycket rationell nu.)
1) Jobbar på kontor.
2) fysisk inaktivitet mellan lumpen och 35-40år.
3) Inte använder sin kropp som arbetsverktyg under arbetsdagen.
4) väger li
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 09:19Oskars fyra förklaringspunkter tror jag stämmer mycket bra, jag uppfyller alla fyra.
I de flesta löpskolor är allt för snabb stegring ofta även det en orsak till skador. Är din kropp van vid att springa i 6:00-tempo så kommer en omedelbar stegring till 4
Oskars fyra förklaringspunkter tror jag stämmer mycket bra, jag uppfyller alla fyra.
I de flesta löpskolor är allt för snabb stegring ofta även det en orsak till skador. Är din kropp van vid att springa i 6:00-tempo så kommer en omedelbar stegring till 4
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 09:31Det ligger absolut mycket i det också. Quick-fix 🙂
Det ligger absolut mycket i det också. Quick-fix 🙂