Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 10:08Ni vet mycket mer än vad vi visste förr.
Så, varför inte använda kunskaperna?
Detta att skylla ifrån sig på livstendenser gjorde vi ej förr.
Det fanns feta kontorister som tog sig ut och började springa. Utan att drabbas av skador i den omfattning som sk
Ni vet mycket mer än vad vi visste förr.
Så, varför inte använda kunskaperna?
Detta att skylla ifrån sig på livstendenser gjorde vi ej förr.
Det fanns feta kontorister som tog sig ut och började springa. Utan att drabbas av skador i den omfattning som sk
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 10:23Mycket information är både ett problem och en extrem tillgång. Problemet är att få ut den vettiga och nyttiga delen av den ändlösa kunskapen.
Mycket information är både ett problem och en extrem tillgång. Problemet är att få ut den vettiga och nyttiga delen av den ändlösa kunskapen.
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 12:00Det har du fullständigt rätt i Oskar.
Så kanske ta det lugnt med råd liksom hur att bygga upp sin löpförmåga.Ett gammalt tips var att ta ej ut dig mer än att du kan göra om samma pass dagen efter.
Plus att även om så var fallet så är vilodagar bra.
Det har du fullständigt rätt i Oskar.
Så kanske ta det lugnt med råd liksom hur att bygga upp sin löpförmåga.
Ett gammalt tips var att ta ej ut dig mer än att du kan göra om samma pass dagen efter.
Plus att även om så var fallet så är vilodagar bra.
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 15:08Är det verkligen så att vi skadar oss så mycket mer nuförtiden? Nu läser vi ju så mycket om hur andra löpare har det på forumen etc. Utan cyberrymden har man ju inte den blekaste om hur andra löpare som man inte tränar med eller känner har det.
Dessutom
Är det verkligen så att vi skadar oss så mycket mer nuförtiden? Nu läser vi ju så mycket om hur andra löpare har det på forumen etc. Utan cyberrymden har man ju inte den blekaste om hur andra löpare som man inte tränar med eller känner har det.
Dessutom
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 16:29Jag var ju hyfsat bra även på lite längre sträckor så jag tränade med löpare strax under Sverige-eliten. OBS! Att då räknades inte 2:25 - 2:30 på marathon till elit. I gänget fanns 4 med sub. 2:30.
Skadorna i gänget som var ca. 25 personer var väldigt få
Jag var ju hyfsat bra även på lite längre sträckor så jag tränade med löpare strax under Sverige-eliten. OBS! Att då räknades inte 2:25 - 2:30 på marathon till elit. I gänget fanns 4 med sub. 2:30.
Skadorna i gänget som var ca. 25 personer var väldigt få
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 18:09Det var bättre förr...
😉
Det var bättre förr...
😉
Quote from Jonny Persson on 24 August 2014, 18:33Den snabbaste maratonlöparen av dom alla, Kjell-Erik Ståhl, sprang i alla fall intervaller. Så gjorde vi även i den klubb jag sprang för hela åttiotalet. 🙂
Tack för att du uppskattar min första bok, Niklas.
Den snabbaste maratonlöparen av dom alla, Kjell-Erik Ståhl, sprang i alla fall intervaller. Så gjorde vi även i den klubb jag sprang för hela åttiotalet. 🙂
Tack för att du uppskattar min första bok, Niklas.
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 18:39Ja och nej.
Jag läser gärna nya rön och de har rätt. Tyvärr är det väl svårt att idag komma på något allmängiltigt vad gäller hur att nå sin personliga topp.
Det nya stämmer kanonbra för en minimalistisk del av befolkningen.Gammal beprövad kunskap gäll
Ja och nej.
Jag läser gärna nya rön och de har rätt. Tyvärr är det väl svårt att idag komma på något allmängiltigt vad gäller hur att nå sin personliga topp.
Det nya stämmer kanonbra för en minimalistisk del av befolkningen.
Gammal beprövad kunskap gäll
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 19:28Kjell-Erik Ståhl satte ännu gällande svenskt rekord 1983.
Ett år sprang han 11 marathonlopp sub. 2:20
Han representerade Sverige i hinder 3000 meter.
Började som orienterare så han var van att kroppen vred och vände sig.
Plus att han då var snabb.
Så i
Kjell-Erik Ståhl satte ännu gällande svenskt rekord 1983.
Ett år sprang han 11 marathonlopp sub. 2:20
Han representerade Sverige i hinder 3000 meter.
Började som orienterare så han var van att kroppen vred och vände sig.
Plus att han då var snabb.
Så i
Quote from Jonny Persson on 24 August 2014, 19:43Använde pulsen? Det var väl mest för att konstatera om vi levde eller inte.
Använde pulsen? Det var väl mest för att konstatera om vi levde eller inte.