Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Exaktamente. 😉

Jag är inte duktig på att springa (har hållit på alldeles för många år med styrketräning), men jag har fått för mig att det vanligaste felet löpare gör är att man oftast tränar medelhårt. (samma som Totteman är inne på ovan).

Det finns tydligen två energ

Verkar inte vara någon som läst Annas träningsdagbok (Utom Niklas som måste ha läst slarvigt). Jag tycker det ser helt OK utifrån att förutsättningarna är 3-4 pass i veckan. 1-2 snabba pass i veckan och långpass med jämna mellanrum.

Det jag kan se från

Träna löpstyrka vilket är något helt annat än kroppsstyrka ( Michelinutseende;) )
Håller med Börje.

Träna med att tävla. Håller med Jonas.

Träna mer. Håller med Uhrbom.

Ingrid Kristansen + Fredrik Uhrbom. Elitlöpare, en förr, en nu. Går nog ej att jämf

Man kan beundra eliten, men bör nog passa sig för att härma. Åtminstone i detalj. Håller med K-G 😉

Tack Kristina.
Det enda nog/kanske/möjligtvis de allra flesta är överens om är att
spring, spring, spring.
Av hjärtans lust.

Det ska va gött å springa, annars kan det kvitta. 🙂

Galenskaparna som kan förknippas med Trollhättan och Sjuntorp. 🙂
Fast de sjöng väl leva.
Att springa är ju ett utsökt sätt att leva.

Ser jag på resultaten från 2011:
45 på 10 KM
1:54 på 21 KM

.. och jämför med diverse tabeller så "borde" du ligga nästan tio minuter kortare på HL.
Tipset får bli förbättra uthålligheten. Skippa intervallerna och kör längre LUGNA (~70% puls, alt. enligt

Hej
Jag läste inte tråden och dom andras råd, där fanns säkert en del att hämta-
Gå lätt på dina längre pass, alltså,små jogga/spring. Och kortpassen kör du hårdare/hårt i olika varienter o längd ,