Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam racer
You need to log in to create posts and topics.

Hej David, skall tänka på det, budget är inte så stor och i så fall vilka däck?
Skall först kolla om de är sköna och sedan tänka om det är värt att betala dubbel för She alu/Carb (ca 16000 -17000). Stenström har inte 20% rabatt som Sportson i Västerås men

Jag gillar Continental, 4 season eller GP 4000S.

Hej!
Sora komponenter blir ganska snart lite tråkiga, och det blir dyrt att byta upp sig i efterhand (~4-5000 kr).

När det gäller She Carbon med 105 mix så tycker jag inte du skall betala fullpris nu när det är slut på säsongen. Standardpriset i England,

Tack Marcus, jag tittade på cyklarna, jätte fina 🙂 hur gör jag för att hitta min storlek? olika fabrikat olika mått, är storlek 47 lika för alla cyklar? skall jag jämföra geometri?
Anna

Hej!
Hur storlekarna anges kan variera mycket mellan olika tillverkare, Mercks ram i storlek 40 motsvarar Cube cykeln ovan i storlek 47.

Tag hjälp av din man (svårt att mäta själv) och fyll i alla mått på denna länk:
http://www.competitivecyclist.com/za

Jag tror inte att vi köper cykel :@ Vi bokade tid för att prova en herr och dam. Han fick prova en Bianchi C2c Nairone och jag She 7000 alu/carb 105
Han hjälpte bara min man i stor sett. Jag förstår att de hade bara en cykel som passade för mig och ville

Trist med dåligt bemötande. Jag ratade 3-4 cykelaffärer när jag köpte racer pga bemötandet. På CykelCity i Gbg som ska vara såå bra så stirrade de bara på mig när jag kom in som om de trodde att jag gått fel och jag fick oengagerade svar på mina frågor. I

Var handlade du till sist?

Det blir troligtvis så att vi åker till Italien och köper cykel, har kollat flera länkar, där jag kommer ifrån (Verona) finns det många cykelaffärer med bra cyklar. På köpet hälsar jag på min syster och får jag en resa dit (H).
http://www.battaglin.it
htt

Trist att du inte fick bättre service Jag har tyvärr hört liknande historier (andra butiker) från cyklister som upplevt att det är svårt att accepterad som seriös motionär bara för att man är tjej. Personalen har tex rekomenderat en trist och tung Sora-r