Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam racer
You need to log in to create posts and topics.

Ett vågrätt vattenpass från centrum ovanrör/styrhus och till förlängningen av sadelstolpsröret. På så vis räknar man inte slopningen av ramen utan har horisontella och vertikala mått att utgå ifrån.

Jag funderade lite på hur _små_ är "damcyklar" egentligen?
Den där rosa saken från Eddy Merckx var ju läcker (trots slopad ram) så jag började undra vilken storlek jag skulle ha och tragglade mig igenom den där uträkningssidan. Fick fram att inte ens den

Vet inte hur du mäter men den största dammodellen var storlek 46 och
har ett överrör med en horrisontal längd på 53,1 cm (märkt "A" i bilden).
Det borde motsvara en standardstorlek på 53-55 (M). Behöver du större cykel än så, så är det nog ingen lite dam

Håller för övrigt med David (igen).
Fortsätt leta och prova cykel tills du vet vad du vill ha. Kolla sedan priser på nätet och hör sedan av dig till butikerna i Verona och hör om de kan få tag på den cykel du vill ha, eller något motsvarande.

Sedan ska d

Nja, det var rekommenderade måttet på toppröret jag tittade på, eftersom måttsajten påpekade att det var det som var viktigast - men jag vet inte om jag läste rätt i tabellerna, så jag är/var lite mystifierad.
Jag är ganska lång och har långa armar, men j

Tack Marcus för adresser (H)
Vi kommer att komma dit vid nyår, då har de kanske rea. Det blir jätte roligt.

Hej, nu har jag mätt och här är resultat????
Measurements
> -------------------------------------------
> Inseam: 69.5
> Trunk: 61.5
> Forearm: 32.5
> Arm: 45
> Thigh: 53
> Low

Har du korta ben? annars verkar inte måtten stämma.

Hej Johan, tack för tipset, men jag tror att cykel är för stor för min storlek. 🙁

Hur menar du David? har vi mätt fel?
Det var min man som ätte mig, jag är kort men grenlängd är 70 det vet jag och jag är 156 lång 🙂