Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam racer
You need to log in to create posts and topics.

Är väl några mått som ser konstiga ut, tycker jag också. Hur kan total armlängd bara vara 45 när underarmen är 32,5? Hur kan du som är 156 ha längre trunk än mig som är 180?

Då har min man mätt fel 🙂 han tittade på instruktionerna, skall försöka igen, om jag provar själv kan jag se att han har missat på armlängd det är 55 ca : resten tror jag stämmer

Hej Anna!
Det är som sagt lite bökigt att mäta. När det gäller insida ben så bör man även använda någon bok eller liknande som man kan trycka upp lite, annars riskerar mana att mäta där byxorna tar emot.

Ramar finns inte i alla storlekar så ibland måste

Tack till alla tips, nu har jag och min man fått pris på 2 Bianchi dvs min och en C2c Nirone. I min skulle de lägga in en trippelklinga (kostar 3000) och kalaset kommer att se ut så
min cykel 16 495+3000
Min mans 15 900
tot 35 395 lite rabatt på det blir

Hej!
Köper du en ny cykel ska du inte betala något extra för en trippel. Brukar skilja några hundralappar mellan trippel och två-delat fram.
Välj i så fall en compact med större kassett (12-27) istället för trippel, vilket kostar ~300 kr.

För de pengarn

Tack Marcus för tipset 🙂

Nu var vi i Stockholm och vi hittade en fin Cube AGREE GTC PRO för min man.
Han skulle kolla om han hittade en Cube i storlek 47 för mig. jag kollade på nätet och det skiljer mycket i priset mellan de två modeller som skulle passa dvs en AXIAL GTC och e

Jag hade köpt helcarbon.

Det skulle jag också göra men det är inte säkert att de har ngt överhuvudtaget, vi få se, jag skall ringa imorgon, Vi va hos Pedalogerna i Bromma, Claus cykel var rabatterad 20%. Underbar cykel, är avundsjuk 🙂 det verka som jag skall vara glad om jag hi

Pressa priset pga att det är en svårsåld storlek och att ni redan köpt en cykel.
Det är reatid nu med 25-40 % rabatt.