Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Det är en jätteintressant diskussion. Tyvärr går det inte att föra den när en person inte vill diskutera utan bara påpeka hur mycket bättre han vet än alla andra. Tydligen även än olympierna också.

Men ni som vet: hur många minuter uppskattar ni att man

Nope, men om nu världseliten är med och inte är vassa löpare så borde de kanske försöka göra något mer konstruktivt än att bara sitta med och vara körda redan vid T2.

Den ende som försökte på dessa två loppen var en ryssen.

Det där med taktik är krångli

Det är en jätteintressant diskussion. Tyvärr går det inte att föra den när en person inte vill diskutera utan bara påpeka hur mycket bättre han vet än alla andra. Tydligen även än olympierna också.

Men ni som vet: hur många minuter uppskattar ni att man

Att britterna fick loppet dit de ville är helt klart men tråden började med damernas lopp.

Per: om jag skulle mig på en vild gissning med följande antaganden:
- "utbrytningen" är hela 43 km och alltså inte en utbrytning utan två olika klungor från start
- "utbrytningen" innehåller bara de starkaste cyklisterna

Kanske ca 5 min. Detta eftersom a

Nu var det britterna som drog ganska mycket i täten.

*Snillen spekulerar* (H)

Japp, och farten dödar så lite oreda i farthållningen är ganska jobbigt.
Det märkte du väl på slottsrundan?

Då blir ju nästa fråga: om en svagare löpare ökar på cykeln från 40 till 45. Hur mycket förlorar hon på löpningen?

Konstigt att ni fastnar i snittfarter. TdF-vinnaren brukar ha drygt 40 i snitt men det brukar gå ganska fort emellanåt.
Får de bättre löparna slita på cyklingen så ändras situationen markant. Framför allt om inte så många hjälper till med farthållningen