Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att det i viss mån är en mognadsfråga för sporten. Vi triathleter är av tradition ensamvargar och ganska enfaldiga taktiker och klungkörningen på cykelmomentet är en förhållandevis ny företeelse som rör til begreppen en smula. Hade det inte varit

Sen kan man ju inte applicera cykeltaktik rakt av. Det är trots allt en annan sport och det duger ju inte att placera sig bra för att spurta i mål på slutet utan den delen går bort. Som Robert (väl?) sa så är triathlon en relativt ung sport och cykeltakti

Kastar lite bensin på brasan:
Daniel Rytz Kadens:
http://www.kadens.se/blogs/rytz/lisa-norden-och-andra-triathleter.htm

Väl, kul och förmodligen rätt korrekt skrivet av Daniel, där. Vad gäller cykelvården år dock svaret såklart enkelt: Vi är ute och springer när de riktiga cyklisterna har klivit av passet för att putsa på sin klenod. Sen tror jag de flesta cyklister som ba

Jag tror nog att de flesta triatleter väljer att träna något annat än cykel om det hällregnar. Har man tre discipliner att välja på så har man... 😉

Jag inser att det kommer bli ett nöje att läsa resultatlistor ifrån triathlon hädanefter med så många "kändisar" i täten.
Då blir ju alla mil med andra SM-vinnare i triathlon genom åren blott en chimär.

Fattar inte denna diskussion. Möjligen är det så i cykel att alla i en klunga tror sig kunna vinna, men knappast i triathlon. Ett löpmoment är inte särskilt chansartat ens i en "klungspurt". Jag tycker fortfaranade att det är rimligt att de flesta satsar

Anders: "Jag tycker fortfaranade att det är rimligt att de flesta satsar på att göra så bra lopp/placering som möjligt ..."

Men det ju just det som ifrågasätts, gör man ett så bra lopp som möjligt genom att bara sitta med i huvudklungan? En utbrytning me

Då räcker med de tar med 10 i topplistan ifrån världscupen då. Alla andra är chanslösa i triathlon.
Konstigt att ni ser cykel som rehab efter simningen och uppvärmning inför löpningen.
"Ni" vill ju inte ens försöka i det delmomentet som det är enklast at

David, konstig att du tycker att alla placeringar under pallen är betydelselösa. Alltså borde man inte ställa upp om man inte har pallchans?