Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Dåliga cyklister, måste skämta! Väl?

Dåliga cyklister men bra på att trampa.
Det ena medför inte automatiskt det andra.

Ja vissa har lite orealistiska ideer för vad som är bra..

Men att Alistair Brownlee cyklade 43km på 59min och 8sek = 43,63km/timmen är långt ifrån dåligt! Speciellt med tanke på att han sprang milen på 29:07.

Och tittar man i resultatlistan så skilje

Ja, du missar fortfarande poängen.

Som sagt dålig cyklist kan man vara fast man snittar 50km/h cyklist innebär inte bara att trampa utan väldigt mycket taktik och kunskap hur man hushållar med egen energi och "slösar på andras" vid klungkörning!

Det är inte något skämt!

43,6 km/h är inte ens så fantastiskt snabbt!

Ted Ås har cykelrekordet i Kalmar på 40,6km/h Över 180km!

Om man nu bara ser på hastigheten (Det är förste man över mållinjen som vinner oavsett hur snabbt det gick)

Ligger man i en klunga på ett dussin cyklister o vet med sig att man tillhör sämre hal van som löpare, är det väl kanske en bättre strategi att spara så mycket som möjligt på sig under cyklingen o ha en chans att springa in på en plats 6 - 7, än att jobba

Det mest intressanta och roligaste i denna tråd är och blir hur folk ska blanda in andra idrotter alt andra distanser/format och jämföra.

Men ok, kan sträcka mig till att de är dåligt tränade.
De flesta var antingen för dåliga simmare, cyklister eller l

Fast hade några tänkt till så hade de snackat ihop sig med ryssen.

Men taktik är krångligt. Det har jag sett på många cykellopp när triathleter kommer dit och borrar i front. Då gäller det bara att sitta med till spurten.

När det gäller damernas så händ

Om vi fortsätter med jämförelser så snittade Cavendish 45,4km/h över de 222km som etapp 18 bestod av på touren i år.

Men nu är vi långt in i fruktdisken efter att ha jämfört äpplen och päron ett tag.