Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Älska funbeats sandlådor 🙂

Men de är ganska roliga. Alla kan ju inte vara med i simgruppen.

Fast, alla kan ju vara med i simgruppen.

Det är inte en sandlåda där utan en sandstrand.

Allvarligt, som lekman så får man väl dela FpDs fundering?
Antag att ens starkaste sida är simning eller cykel, ska man då bara hänga med och spara krafter för att springa fort på slutet även om det inte är ngt man fixar?
När jag läser olika personers be

Absolut ska man göra sitt bästa på vaje gren. men om du som i OS eller ett trilopp med drafting inte kan gå loss eller blir inhämtad (herrarnas OS tävling) då är det slösad energi. och den kommer att ta på dina möjligheter att prestera väl under löpningen

Nu räknas Brownlees som riktigt bra löpare förutom att dom hade en lagkompis som skötte farthållningen i klungan.
Den ende som ställde till det lite var ryssen men han var ensam och borde fått hjälp av några dåliga löpare.

Det finns tre medaljer att slå

David då måste du tittat på någon annan kanal än den som triathlontävlingen var på!

Brownlee bröderna rykte från start och försökte hel tiden trissa upp tempot för att kunna gå loss och skapa lucka under cykel momentet. det var först efter halva cykling

Ryckte ifrån start?
Nja, de var med i tätgruppen och körde lagtempo.
Deras "hjälpryttare" kom ifatt med klungan och då var det nya taktiska dispositioner.
Då var det dags att hålla farten uppe för britterna så bröderna kunde avgöra i löpningen.
Jag först

Jag är bara en enkel triathlet själv och inte speciellt kunnig inom cykel alls. Jag pratade idag på lunchen men en kompis som har gått från att vara bara cyklist till att springa och nu triathlet. Han tog själv upp samma diskussion som här utan att jag på