Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 20:57Saken är ju den att det är ett riktigt tjuv och rackarspel under cyklingen, där det rycks och trycks, krigas om positioner hela tiden. Grilla sina motståndare på de sätt som går. Det ena leder till det andra och den som får till sin cykelresa bäst ger sig
Saken är ju den att det är ett riktigt tjuv och rackarspel under cyklingen, där det rycks och trycks, krigas om positioner hela tiden. Grilla sina motståndare på de sätt som går. Det ena leder till det andra och den som får till sin cykelresa bäst ger sig
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 21:07Men det var ju inga ryck i cyklingen.
Men det var ju inga ryck i cyklingen.
Quote from ellen olsson on 4 August 2012, 21:18Jag tycker att det var en tämligen händelsefattig cykling bortsett från lite vurpor. Ett platt linjelopp i cykel är betydligt mer händelserikt. I.o.f.s. inte så konstigt med tanke på att det inte förekommer mycket lagtaktik i triathlon.
Jag tycker att det var en tämligen händelsefattig cykling bortsett från lite vurpor. Ett platt linjelopp i cykel är betydligt mer händelserikt. I.o.f.s. inte så konstigt med tanke på att det inte förekommer mycket lagtaktik i triathlon.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 21:30Då är det ännu lättare att få ett avgörande under cyklingen men det är kanske som så att alla i klungan är otroliga löpare och är nöjda med det.
Då är det ännu lättare att få ett avgörande under cyklingen men det är kanske som så att alla i klungan är otroliga löpare och är nöjda med det.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 22:08Då ser vi helt olika på det.
Tråkigt för er.
Då ser vi helt olika på det.
Tråkigt för er.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 22:22Tja, det är en som vinner och är man en bit ifrån den placeringen så är det dags att fundera på taktiken.
Tja, det är en som vinner och är man en bit ifrån den placeringen så är det dags att fundera på taktiken.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 22:38Tja, Lisa var ju grymt taktisk och iskall under hela cyklingen och simningen. Otroligt imponerande 🙂
Tja, Lisa var ju grymt taktisk och iskall under hela cyklingen och simningen. Otroligt imponerande 🙂
Quote from ellen olsson on 4 August 2012, 22:40De har tävlat mot varandra en hel del och bör rimligen ha rätt bra koll på varandra. Om man då t.ex. är en svagare löpare än ett halvdussin andra i klungan så tycker jag att man bör fundera både en och två gånger över taktiken.
De har tävlat mot varandra en hel del och bör rimligen ha rätt bra koll på varandra. Om man då t.ex. är en svagare löpare än ett halvdussin andra i klungan så tycker jag att man bör fundera både en och två gånger över taktiken.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 23:14http://www.svtplay.se/video/220555/triathlon-final-d-
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 23:41Två stora triathlontaktiker har talat
Två stora triathlontaktiker har talat