Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Solo klarar man såklart inte att rycka men några st som får en lucka och samarbetar kan göra ett riktigt bra jobb.

(det är fan inte ofta jag håller med David men just i detta är han inte helt ute och cyklar....)

Det där med taktik är krångligt. Det är oftast något man lär sig av erfarenhet.

Hur stor grupp tror ni det behövs för att skapa en tillräckligt stor lucka för att de skall vinna på det och hålla undan på löpningen?
Och hur stor lucka behövs det?

Tänk på att det endast skiljde 3 min mellan snabbaste och 36:e löptid (av 52)

Äsch, det är säkert bättre att sitta nöjd i klungan och hoppas på vingar. Hur många tävlingar har ni vunnit från det ena till det andra?

Jag vann cykeltävlingar innan vissa av er var födda.

Tack B L!

Nu ska jag kolla race 😀

Problemet med att gå göre en utbrytning på cykeln är att du behöver minst en minut, och den kraften som läggs på att cykla snabbare kommer att sitta kvar i benen på löpningen. men givetvis är man riktigt stark på cykel så går det. men är man stark på löpn

Då är tricket att sitta kvar i klungan och sedan bli ifrånsprungen?

Det blir en annan grej att se tävlingar utan drafting, som IronMan Hawaii. Då blir det ingen klungkörning så man måste köra hårt även på cyklingen.

Angående Lisas lopp så tyckte jag att SVT:s kommentatorer var lite tråkiga. De hade kunnat vara mer engag

Man prövade det men det var för många som fuskade.

Vad menar du? På IronMan är det aldrig drafting.