Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Nu såg jag inte loppet (var ute på "inrullningspass" inför tävling igår) men vad jag förstår var det med tanke på farten knappast frågan om någon "motionsloppskörning" på cykeldelen.

Det man måste ha klart för sig är att triathlon och cykling inte är sam

Med runt 40 i snitt på en ganska platt bana utan 90 graderssvängar och snälla växlingar så är det väldigt mycket "motionsloppskörning".
SUB-9 utan visselpipor och belgiska hurtbullar.

David: Du kan ju mycket väl välja att inte kolla på triathlon. Det är ju ett fritt val du har.

Nu är jag intresserad av taktiska dispositioner och då vill jag gärna se sådana.

Tittar man bara på OS för att se svenska medaljörer så räcker det med att se sammandraget vid nyår.

Låt david vara, nu är han bara inne i sådant där larvigt obstinat humör i brist på annan uppmärksamhet (som oftast) i livet och bara vill hetsa.

Hahaha, och du hette Jimmy "Svensson" innan namnbytet?

David är heterosexuell.

Du får inte så många rätt idag, heller.

Även om man vet med sig att man inte är den starkaste löparen kan det ju vara rätt taktik att inte försöka rycka på cyklingen om man vet att man ändå är i princip chanslös på att vinna eller ta medalj. Eftersom det kostar så mycket energi att rycka på cyk

eller så pratar man ihop sig med några andra chanslösa löpare.