Quote from Guest on 19 November 2012, 09:52Vad säger ni om det som stått i DN? Förra måndagen och tisdagen, samt idag. I korthet att i Sverige kan vi inte få fram några bra medeldistansare, trots att vi haft en massa lovande ungdomar.
Vad säger ni om det som stått i DN? Förra måndagen och tisdagen, samt idag. I korthet att i Sverige kan vi inte få fram några bra medeldistansare, trots att vi haft en massa lovande ungdomar.
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 10:02Det är kanske detta som avses med dagens inlägg?
http://www.dn.se/sport/ingen-i-sverige-vet-hur-man-ska-trana
Det är kanske detta som avses med dagens inlägg?
http://www.dn.se/sport/ingen-i-sverige-vet-hur-man-ska-trana
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 14:13Visst finns det förmodligen problem. Det finns problem överallt...
Dock genomsyrar hela det svenska tänket numera att "det är någon annans fel". Det är lärarnas fel att ens barn inte får bra betyg, det är tränarens fel att adepten inte håller och stagner
Visst finns det förmodligen problem. Det finns problem överallt...
Dock genomsyrar hela det svenska tänket numera att "det är någon annans fel". Det är lärarnas fel att ens barn inte får bra betyg, det är tränarens fel att adepten inte håller och stagner
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 15:10Mycket av det som sägs av Walleräng och Tollofsen i artikeln handlar ju faktiskt om att ungdomar och juniorer blivit/blir feltränade i jakten på snabba resultat och tidiga framgångar och därför inte blommar ut till topplöpare. Jag tycker att det låter lit
Mycket av det som sägs av Walleräng och Tollofsen i artikeln handlar ju faktiskt om att ungdomar och juniorer blivit/blir feltränade i jakten på snabba resultat och tidiga framgångar och därför inte blommar ut till topplöpare. Jag tycker att det låter lit
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 15:34Jag har inga som helst belägg för att kritisera någon. Dock vet jag hur jag själv var som ungdom och junior... Som många ungdomar och juniorer är... Alltid lyssna på vad tränaren sa och gjorde därefter... kanske inte...
Jag har inga som helst belägg för att kritisera någon. Dock vet jag hur jag själv var som ungdom och junior... Som många ungdomar och juniorer är... Alltid lyssna på vad tränaren sa och gjorde därefter... kanske inte...
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 15:46Man kan ju vända på det och fundera över hur många av dessa lyssnade blint på tränaren: Gunder Hägg, Arne Andersson, Lennart Strand, Dan Waern, Ulf Högberg, Dan Glans, Anders Gärderud?
Man kan ju vända på det och fundera över hur många av dessa lyssnade blint på tränaren: Gunder Hägg, Arne Andersson, Lennart Strand, Dan Waern, Ulf Högberg, Dan Glans, Anders Gärderud?
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 15:52Bra poäng Mikael. Att gå sin egen väg... är ganska sällsynt nuförtiden.
Bra poäng Mikael. Att gå sin egen väg... är ganska sällsynt nuförtiden.
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 16:32En längre intervju med Morgan hittar man här:
http://sportviminns.se/intervjuer/54-intervjuer/180-intervjumorgan
En längre intervju med Morgan hittar man här:
http://sportviminns.se/intervjuer/54-intervjuer/180-intervjumorgan
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 09:53Oskar och Mikael - Att gå sin egen väg är bra om man har talang, energi och är fokuserad. Utforska sin förmåga, och träna, träna. Men alla som struntar i auktoriteter eller lärare är ju inte automatiskt talanger, eller har förmåga att köra sin egen stil.
Oskar och Mikael - Att gå sin egen väg är bra om man har talang, energi och är fokuserad. Utforska sin förmåga, och träna, träna. Men alla som struntar i auktoriteter eller lärare är ju inte automatiskt talanger, eller har förmåga att köra sin egen stil.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 10:16Ann, du missade min poäng. Min poäng, om man ska dra liknelse till skolbänken:
Mitt barn får dåliga betyg => Det måste vara lärarens fel.
Om inte ungdomarna är mottagliga och lyssnar, då kvittar det ju vad läraren(tränaren) säger.
Sedan kan det också
Ann, du missade min poäng. Min poäng, om man ska dra liknelse till skolbänken:
Mitt barn får dåliga betyg => Det måste vara lärarens fel.
Om inte ungdomarna är mottagliga och lyssnar, då kvittar det ju vad läraren(tränaren) säger.
Sedan kan det också