Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det var ett stort taktiskt misstag av Johan Wallerstein att gå i svaromål mot Ola Thorsson. JW framställer ju sig själv som den löpare som inte nått hela vägen fram och vill skylla det misslyckandet på någon annan än sig själv. Det är ju rent löjligt att

Alla debatter är inte snygga, men det är en viktig fråga och bra att den lyfts upp och får uppmärksamhet. Förhoppningsvis leder det till förbättring.

Om man har 20 lysande juniortalanger istf 3 är det ju mer sannolikt att någon/några av dessa klarar sig utan skador, olyckor, motivationstapp ...

Och lättare att hålla bra nivå på träningarna.

Går det sedan bra för en av dem ökar chansen att det går bra för fler eftersom de sett att det är möjligt.

Ganska länge har det varit ett etablerat faktum att ingen svensk kan konkurrera med afrikanerna, de

Förresten så kan det vara intressant att jämföra svensk medeldistanslöpning med andra friidrottsgrenar och hur framgångsrika de varit över tiden. Friidrottsförbundet har en fin sammanställning över svenskar på världsrankingens 10 i topp per gren år för år

Dom var bra på fyrtiotalet.

Gör gärna experimentet att sortera bort alla svenska män från världsrankingen. Då framträder en helt annan bild. Nämligen att Sverige ur ett kvinnligt perspektiv var ett friidrottens u-land ända tills helt nyligen.

Jag tycker diskussionen är intressant och i högsta grad relevant och det är inte förvånande att det är just Johan Wallerstein som dragit igång den. Jag vet inte om jag håller med om att han försöker skylla sina egna tillkortakommanden på några tränare och

Nu blev det plötsligt lite spets på damsidan iaf..
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=179&grupp=6592&artikel=5376847

Ja, jävlar. Hon förhåller sig väl till övriga svenskor på distansen ungefär som Isabellah. Hoppas att hon kan bidra till att höja de övriga - risken är väl möjligen att glappet är så stort att det inte gör någon nytta.

Svenska rekordet lär i alla fall in