Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Provar här oxå... Är det någon som ska springa jubileumsmaran och som ska ta sig från malmöregionen?? tråkigt att åka själv...

Det gick över förväntan sprang in på 3:50, sprang i ett relativt jämt tempo under hela loppet.Är mer än nöjd med min insats! Det var någonstans vid 25-28 km som kylan började göra sig påmind och låren stelnade till ordentligt. De sista kilometrarna var r

Håller med föregående talare. Västerbron var inga problem,gärdet däremot var ren och skär misär. Som maradebutant är jag givetvis nöjd med att tagit mej i mål,tiden kan knappast bli sämre nästa år. 4.56 i år:)

Jag är supernöjd och stolt över mitt lopp, sprang i mål på 3:58:42!

Att klara sub 4 hade jag som dröm men såg det inte som realistiskt med tanke på uppladdningen: Löpförbud hela mars pga skada och problem med blåsor av nya ilägg hela maj... Det längsta p

Vad kul att höra om era lopp, Grattis till alla fina prestationer 😀

Vädret kommer nog inte att bli så illa i mitten av juli, jag befarar hetta......

Hejja Ola! Jag tror att vi fick samma tid!
Jag hade gärna sprungit på 4.30, men vågade inte safta på för hårt eftersom det var första gången jag sprang och jag inte visste hur det skulle kännas mot slutet. Men nu har jag ju en tid att bräcka nästa gång!

Funderar på Mallorca i oktober 2013. Ska bara göra en klassiker emellan, hua, någon som vill hänga på med start i september? Eller någon som ska debutspringa LL 30 här?

Dagens DN berättar om en 68-årig maratondebutant:
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/traningen-har-fatt-mig-att-ma-bra-hela-livet

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/bra-kondition-i-tonaren-minskar-angestrisk

Höll måltempot på för 3:30 mara fram till gärdet (fundrade till och med att öka på valhallavägen) men på GÄRDET stummnade låren/knäna rejält och det var bara att överleva till mål. Kom sedan in på 3:53. 23 min långsammare på andra varvet.

Nu får jag skriva igen i tråden 🙂

Jag sprang Jubileumsmarathon i lördags och det var jobbigt i alla backarna. Kul med så mycket publik och händelser runt banan, musik, gamla bilar, fint klädda människor, hembyggd läktare, picknick på filtar och glada h