Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 09:20Jättekul att hitta den här diskussionen! Jag ska maratondebutera 2 Juni, Sthlm maraton. Jag sprang två HM förra året, en på 2:12 och en på 2:07. Följer 4:30 programmet på maraton.se och det passar mig jättebra, är supernöjd om jag går in under 5 tim. 🙂
Jättekul att hitta den här diskussionen! Jag ska maratondebutera 2 Juni, Sthlm maraton. Jag sprang två HM förra året, en på 2:12 och en på 2:07. Följer 4:30 programmet på maraton.se och det passar mig jättebra, är supernöjd om jag går in under 5 tim. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 15:31Kul att läsa om din träning inför maran den 2/6. Jag känner mej väldigt frustrerad för tillfället då läkare har ordinerat mej vila ytterligare en dryg vecka pga ömmande höft/ljumske.Har alltså tappat tre veckors träning snart,inte kul med tanke på att tid
Kul att läsa om din träning inför maran den 2/6. Jag känner mej väldigt frustrerad för tillfället då läkare har ordinerat mej vila ytterligare en dryg vecka pga ömmande höft/ljumske.Har alltså tappat tre veckors träning snart,inte kul med tanke på att tid
Quote from Funbeat user on 8 April 2012, 11:17Jag tror visst du kan springa maran men utan tidsmål, bara att genomföra. Allt handlar ju om tempo och fart, hur kroppen reagerar på ett "högt" tempo en längre tid. 4 tim målet blir väl ett tempo på ca 5:40 eller nåt och om du istället ligger på ett 7:00
Jag tror visst du kan springa maran men utan tidsmål, bara att genomföra. Allt handlar ju om tempo och fart, hur kroppen reagerar på ett "högt" tempo en längre tid. 4 tim målet blir väl ett tempo på ca 5:40 eller nåt och om du istället ligger på ett 7:00
Quote from Funbeat user on 8 April 2012, 12:32Hej Ola och alla andra!
Det är väl så här: Man sätter upp ett mål och sedan planerar man sin träning för att försöka uppnå sitt mål. Blir det sedan störningar i träningen så får man justera målet.
För din del Ola, så borde målet nu vara att ta dig geno
Hej Ola och alla andra!
Det är väl så här: Man sätter upp ett mål och sedan planerar man sin träning för att försöka uppnå sitt mål. Blir det sedan störningar i träningen så får man justera målet.
För din del Ola, så borde målet nu vara att ta dig geno
Quote from Funbeat user on 8 April 2012, 17:02Hoppsan Ola....pratar vi om "överlevnad" och fem timmar så har du ju chansen att bli bekant med en av Stockholm Marathon allra bästa samt vackraste farthållare nämligen Farbror Kjelle. Det står 5:00 på flaggan å jag har en gul kepa från Dubai på knoppen..
Hoppsan Ola....pratar vi om "överlevnad" och fem timmar så har du ju chansen att bli bekant med en av Stockholm Marathon allra bästa samt vackraste farthållare nämligen Farbror Kjelle. Det står 5:00 på flaggan å jag har en gul kepa från Dubai på knoppen..
Quote from Funbeat user on 8 April 2012, 18:36Hej och tack Helena.Carl-Johan och Kjell för era tips till mej. Klart man inte ska försöka sig på att "ta ikapp" förlorad träning.Det är ju som med allt annat,(förlorad tid är förbrukad tid). Däremot att lyckas klämma in två till tre långapass på uppemot
Hej och tack Helena.Carl-Johan och Kjell för era tips till mej. Klart man inte ska försöka sig på att "ta ikapp" förlorad träning.Det är ju som med allt annat,(förlorad tid är förbrukad tid). Däremot att lyckas klämma in två till tre långapass på uppemot
Quote from Funbeat user on 8 April 2012, 19:05Haha....du är hjärtligt välkommen!!
Haha....du är hjärtligt välkommen!!
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 13:35Efter skidåkning i påsk och årets två förkylningar hade jag som mål att springa 9 km idag. Bestämde mig för att ta det lugnt i början för att orka jobba runt hela rundan. Lät tankarna snurra om jobb och annat och plötsligt hade jag tagit mig runt den stor
Efter skidåkning i påsk och årets två förkylningar hade jag som mål att springa 9 km idag. Bestämde mig för att ta det lugnt i början för att orka jobba runt hela rundan. Lät tankarna snurra om jobb och annat och plötsligt hade jag tagit mig runt den stor
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 17:19Ta ikapp träning kan ju inte vara bra. Det känns ju som att den som försöker göra det kommer att råka ut för en skada förr eller senare.
Ta sig i mål på maran kan man ju ha som mål. I mitt fall(jag har varit skadad en längre tid och är inte ok än) tänkt
Ta ikapp träning kan ju inte vara bra. Det känns ju som att den som försöker göra det kommer att råka ut för en skada förr eller senare.
Ta sig i mål på maran kan man ju ha som mål. I mitt fall(jag har varit skadad en längre tid och är inte ok än) tänkt
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 12:50Hur känner ni såhär några veckor innan Stockholm maraton alla marathondebutanter?
Själv är jag orolig om jag ska våga starta eller kasta in handuken. Jag har tränat på bra hela vintern fram till i början av mars då allt jävlades med mej på en gång,ljumske
Hur känner ni såhär några veckor innan Stockholm maraton alla marathondebutanter?
Själv är jag orolig om jag ska våga starta eller kasta in handuken. Jag har tränat på bra hela vintern fram till i början av mars då allt jävlades med mej på en gång,ljumske