Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Känn på den där oron Ola....det är väl ändå en underbar känsla !!??
22 km långpass i helgen betyder att du absolut tar dig i mål...å tar du rygg på mig så blir det på tiden 4:59:00....BOMBIS...?!
Förlåt...jag glömde skriva att jag inte är en Marathondebut

Jo,jag har förstått att du är långt ifrån någon debutant vad gäller marathon.
Tror det vore ett synnerligen klokt beslut av mej att ta rygg på dej. Ska tänka på saken:-)

Jag ligger ju några veckor efter dig Ola men jag är nu inne på årets 3:e förkylning. Jag misstänker att den bröt ut efter mitt deltagande i Lidingö Ultra 26 K. Vill få till fler långpass men sen behöver jag cykla också för jag ska köra Tjejvättern.
Mycket

Jag är orolig!
Har tränat bra under vintern, men har blivit avbruten av flera förkylningar och en massa annat energikrävande strul, så motivationen har inte direkt varit på topp. Förra helgen sprang jag 32 km. Nu försöker jag få till 3 pass i veckan, men

Tur att det finns fler oroliga än mej som ska springa i Sthlm 2 juni.
Min tidsplan på sub4tim flög all världens väg redan i mars,kommer jag till start så är det med en betydligt reviderad tid:-)

Håller fast vid min ambition att springa under 3.30 i Stockholm. Nu börjar det ju närma sig och det känns fantastiskt kul att snart, snart, snart få stå där på startlinjen och köra en mara för första gången...

Självklart har man ju för få riktiga långpa

Hur gick det för er som sprang i Stockholm? Marabedut i det väderförhållandet borde ge medaljer med guldkant till er alla 🙂

Maran gick jättebra! Tiden kanske inte blev så fantastisk men jag var så nöjd över mitt jämna tempo och glada humör hela vägen. 5:03 blir något att slå nästa gång för det blir en mara nästa år det vill jag lova 🙂

För mig gick det också jättebra och helt enligt plan. Jag hade siktat på sub4 och kom in på 3:57:19, höll ett jämnt tempo och orkade spurta på upploppet :-). Jag besvärades inte så mycket av kylan medan jag sprang förutom att händerna var stelfrusna och b

Härligt! 5 timmar i det ruskvädret är en större bedrift än bara vara ute lite över strax två timmar och ha eget omklädningsrum. Och dessutom vilja göra om det (V)