Quote from j sollerman on 20 September 2008, 16:01idag joggade jag 20km hade blivit på tok för jobbigt att springa dom.. Tanken va att lunka i 7 minuters tempo, men de är omöjligt att lura kroppen till något sånt...
idag joggade jag 20km hade blivit på tok för jobbigt att springa dom.. Tanken va att lunka i 7 minuters tempo, men de är omöjligt att lura kroppen till något sånt...
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 19:44Man löper linan ut!
Allt annat är jogging.
Man löper linan ut!
Allt annat är jogging.
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 19:48Intressant att läsa alla inlägg. När jag börja regga pass så tänkte jag inte ens att joggning fanns. Vilket gjorde att jag la in löp-pass. Tycker dessutom inte att "löpa" är ett trevligt ord att använda om det jag gör. Som någon skrev: "tikar löper". Löpn
Intressant att läsa alla inlägg. När jag börja regga pass så tänkte jag inte ens att joggning fanns. Vilket gjorde att jag la in löp-pass. Tycker dessutom inte att "löpa" är ett trevligt ord att använda om det jag gör. Som någon skrev: "tikar löper". Löpn
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 22:59Pesonligen tycker jag att jogging förpliktigar någon typ av fluffigt hårsvall och panband. (H) Men även den här beskrivningen känns ok :"Joggning innebär att man springer lätt i syfte att öka sitt välbefinnande, eller som uppvärmning inför löpning eller a
Pesonligen tycker jag att jogging förpliktigar någon typ av fluffigt hårsvall och panband. (H) Men även den här beskrivningen känns ok :"Joggning innebär att man springer lätt i syfte att öka sitt välbefinnande, eller som uppvärmning inför löpning eller a
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 10:47Jag är en Joggare. Vill inte bli en löpare.
Löpare springer inne på stadium och liknade.Om en Löpare springer i Peru. Kan han då omvandlas till Joggare då tempot sänks på grund av syrebrist/höghöjd?
Ett barn som springer allt vad den kan. Joggar han/hon
Jag är en Joggare. Vill inte bli en löpare.
Löpare springer inne på stadium och liknade.
Om en Löpare springer i Peru. Kan han då omvandlas till Joggare då tempot sänks på grund av syrebrist/höghöjd?
Ett barn som springer allt vad den kan. Joggar han/hon
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 19:28"Att jogga är att löpa en smula"/nn
"Att jogga är att löpa en smula"/nn
Quote from Tomas Fallman on 24 September 2008, 13:45Rolig debatt
Använder termen löpning som belöning när jag sprungit snabbare än 6min/km
Annars registrerar jag passet som jogging.
Alltid roligt att kunna belöna sig själv lite extra när det gått bra 🙂
PerN
Rolig debatt
Använder termen löpning som belöning när jag sprungit snabbare än 6min/km
Annars registrerar jag passet som jogging.
Alltid roligt att kunna belöna sig själv lite extra när det gått bra 🙂
PerN
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 15:45Är det inte lite ointressant vilken siffra man sätter på joggning respektive löpning? Jag tror att det är väldigt individuellt och som andra har påpekat så bör det hänga ihop med UPPLEVD ansträngning. Jag utgår själv ifrån BORG-RPE-skalan http://www.svens
Är det inte lite ointressant vilken siffra man sätter på joggning respektive löpning? Jag tror att det är väldigt individuellt och som andra har påpekat så bör det hänga ihop med UPPLEVD ansträngning. Jag utgår själv ifrån BORG-RPE-skalan http://www.svens
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 15:55Jag använder också en typ av skala (bara i huvudet) - fast min är 4-gradig.
1= Väldigt lugnt. Typ nerjogg
2= Ganska lugnt. Något ökad andhämtning, men jag kan springa riktigt långt i tempot
3= Jobbigt. Ökad andhämtning, men jag kan hålla på runt milen i
Jag använder också en typ av skala (bara i huvudet) - fast min är 4-gradig.
1= Väldigt lugnt. Typ nerjogg
2= Ganska lugnt. Något ökad andhämtning, men jag kan springa riktigt långt i tempot
3= Jobbigt. Ökad andhämtning, men jag kan hålla på runt milen i