Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tog rygg på en gångare på Vällingby marathon. Hans gungande rumpa var perfekt riktmärke! 😀

OM det räknas som jogging även på maran så joggade jag då (sluttid 4.30)

jag ska snart jogga lidingöloppet 😀

Ja jävlar det finns starka känslor för det mesta 🙂

Måste erkänna att jag antagligen joggar just nu, men idag var jag nära att nå ett av mina delmål i alla fall, milen under en timme..
Sluttid ~64min och då stannade jag en bit innan mitten med kramp i va

Underbart Bowen.. Jag har precis lyckats med den gränsen men med draghjälp från min sambo (H:) och hulkningar i mål. Min tid blev 59.55 (#) .. hihi..

Grattis Elin!
En riktigt trevlig känsla att nå sina mål!

Jag har också sett i nån bok och eller tidning att man brukar dra gränden vid 6 min/km. Och det tyckte jag stämde för 18 år sedan när jag precis hade börjat springa. Men nu när jag både springer snabbare och längre så tycker jag inte längre att det "passa

För mig handlar det mer om längd än fart. Jag har märkt att jag reggar pass på milen och över som löpning och kortare pass (även om jag ofta springer fortare då) som joggning.

Bort med benämningarna Löpning och Jogging och inför Springning som enda alternativet - ett enkelt sätt att få bukt med problemet!

Jag springer och det därför att jag (som en del andra här) ser "jogga" som aningen negativt och samtidigt inte tycker att

Jag håller med dej Elin. Flyger man så springer man!
Jag tycker att vi defenetivt kan bergrava den Bengt Bedrupska "Sluta grogga, ut och jogga" eran nu!

Jag hade en magisk gräns när jag sprungit 2-3 km utan att gå emellan.
Men kallade mig inte joggare innan dess heller.
Springa är aldrig lätt för mig, även om jag pratar emellanåt är det mellan flåsningar och i avstyckade meningar...
För mig är det viktigt