Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Markus: "Hehe, denna diskussion har gått vilt till även på Puls.se (jo, jag råkar ju komma därifrån) och här har det ju blivit en större mängd inlägg på kort tid."

Det är inte första gången heller Marcus...

F.ö: Bra synpunkt där att man inte är en sämre

Jag kan säga såhär, i början tyckte jag det var jobbigt med ordet jogging för det kändes som att jogging = sakta, inte riktig löpning och löpning = "på riktigt". Bl.a. skotillverkare har ju hakat på den grejen ganska rejält, med slogans "runners sometimes

Jag håller fullständigt med dig Fredrika! Jag älskar töntiga ord.

Envisas appropå det med att säga att jag har elastabyxor på mig (fritt översatt: tights). 🙂

För mig handlar det nog om steget. Joggar jag har jag ett avkortat löpsteg som inte är sytat att ta mig framåt så fort som möjligt, utan mer som gång fast utan kontinuerlig markkontakt. Löper jag har jag ett fullt steg, även om jag kanske inte alls tar i

Hmm... Eftersom träningsalternativet jogging/gång inte finns måste jag använda alternativet löpning/gång. Alltså är jag en löpare 😀

Men allvarligt. Det spelar väl ingen roll hur var och en väljer att definiera sig. Jag säger att jag ska ut och springa,

Jogga en mara låter rätt så brytigt. 😀 Att man gjorde det utan att anstränga sig.

Ska nog börja gå över till ordet jogga när jag har fått upp sträckorna lite mer. (H)

I så fall ska jag jogga en ultra imorgon 😀

"Jag ska jogga 50km imorgon" låter så otroligt.... fel? Fast jag lär ju inte hålla högre tempo än att det ska klassas som jogging, om man ska tro den här diskussionen så då ska jag väl jogga en ultra då 🙂

*g

kan man inte bara få kalla det vad man vill? jogga, löpa, springa, kuta, åla, kräla, lufsa etc etc who cares? (tydligen många..) huvudsaken är väl ändå att man kommer ut och rör på sig? Sen i vilken takt beror ju på hur vältränad man är. Byter man ord när

Det var ju vad jag sa i en av de första inläggen i den här tråden (fast på engelska): Det är vad du själv tycker att det är!

Sammanfattning som jag ser det:
1) En del tycker att jogga är då man springer långsammare än en viss hastighet.
2) En del då man

Kul tråd.
Alltid lika heta känslor när det handlar om Joggning vs Löpning och alltid lika kul att läsa inlägg som säger ...inget nedvärderande med joggning men eftersom du är långsammare än mig så bestämmer jag att du inte får kalla dig löpare. 😀

Halos