Quote from Elias Engqvist on 11 September 2008, 21:10Jag låg i lumpen -68 men jag hade blå gympaskor!
Jag låg i lumpen -68 men jag hade blå gympaskor!
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 21:13Det hade jag också lite senare. Det var kanske dina gamla. De luktade häst i alla fall.
Det hade jag också lite senare. Det var kanske dina gamla. De luktade häst i alla fall.
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 21:28Jo, nog börjar jag bli gammal. Snart. Men för att återknyta till ämnet så var jag, enligt min definition, ute och joggade idag. Mer än känsla än en definition, men 6km och snittpuls 143 är rätt lugnt för mig. Men om jag kör i den farten i en hel mara så ä
Jo, nog börjar jag bli gammal. Snart. Men för att återknyta till ämnet så var jag, enligt min definition, ute och joggade idag. Mer än känsla än en definition, men 6km och snittpuls 143 är rätt lugnt för mig. Men om jag kör i den farten i en hel mara så ä
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 22:05Jag tycker att man sysslar med löpträning när man planerar och delar upp passen i olika tempon/sträckor och/el tränar efter div program/inför tävlingar ÄVEN om hastigheten inte är "snabb".
I annat fall än ovan är det ansträngningsgraden som styr - kan ma
Jag tycker att man sysslar med löpträning när man planerar och delar upp passen i olika tempon/sträckor och/el tränar efter div program/inför tävlingar ÄVEN om hastigheten inte är "snabb".
I annat fall än ovan är det ansträngningsgraden som styr - kan ma
Quote from Lotta Lindström on 11 September 2008, 22:28<Jag förstår inte heller det känsliga i att kallas för joggare men det brukar alltid uppröra.
Jag blir inte upprörd om någon kallar mig joggare bara JAG får kalla mig själv löpare. Fast det säger jag nog aldrig iofs. Jag sticker ut och springer helt enke
<Jag förstår inte heller det känsliga i att kallas för joggare men det brukar alltid uppröra.
Jag blir inte upprörd om någon kallar mig joggare bara JAG får kalla mig själv löpare. Fast det säger jag nog aldrig iofs. Jag sticker ut och springer helt enke
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 23:21Sara, så du är springare du 😉
Sara, så du är springare du 😉
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 07:40Jag har hört att ordet jogga inte alls har någon hastighetsbegränsning, utan att det bara är ett folkligare uttryck för ordet löpning (från landet over there). Precis samma sak alltså. 🙂
Jag har hört att ordet jogga inte alls har någon hastighetsbegränsning, utan att det bara är ett folkligare uttryck för ordet löpning (från landet over there). Precis samma sak alltså. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 12 September 2008, 08:16Jomen Fia, amerikansk engelska är inte samma sak som svenska - även om orden stavas likadant och har samma ursprung kan dom betyda olika saker!
Jomen Fia, amerikansk engelska är inte samma sak som svenska - även om orden stavas likadant och har samma ursprung kan dom betyda olika saker!
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 08:58Absolut Christer - visst är det så. Så här står det i NE:
jogga
jogga jåg`a verb ~de ~t
ORDLED: jogg-ar
SUBST.: joggande, jogg(n)ing
• värma upp sig genom att småspringa ibl. på stället: avbytarna ~de redan på löparbanan bredvid fotbollsplanen
BET.NYA
Absolut Christer - visst är det så. Så här står det i NE:
jogga
jogga jåg`a verb ~de ~t
ORDLED: jogg-ar
SUBST.: joggande, jogg(n)ing
• värma upp sig genom att småspringa ibl. på stället: avbytarna ~de redan på löparbanan bredvid fotbollsplanen
BET.NYA
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 09:48Hehe, denna diskussion har gått vilt till även på Puls.se (jo, jag råkar ju komma därifrån) och här har det ju blivit en större mängd inlägg på kort tid... (H)
Till att börja med har jag hört talas om en gräns mellan att gå och springa på 8min/km. Det sk
Hehe, denna diskussion har gått vilt till även på Puls.se (jo, jag råkar ju komma därifrån) och här har det ju blivit en större mängd inlägg på kort tid... (H)
Till att börja med har jag hört talas om en gräns mellan att gå och springa på 8min/km. Det sk