Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:26Ville bara visa på hur dumt det är att försöka sätta en minsta eller högsta tid för jogging Vs Löpning, det måste ju vara högst individuellt vad man tycker är löpning och vad man tycker är jogging, det borde mera bero på ansträngningsgraden än farten så s
Ville bara visa på hur dumt det är att försöka sätta en minsta eller högsta tid för jogging Vs Löpning, det måste ju vara högst individuellt vad man tycker är löpning och vad man tycker är jogging, det borde mera bero på ansträngningsgraden än farten så s
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:28Hmmm...jag tycker I ALLAFALL att det är konstigt att det är ngn typ av självupplevd känsla som styr. En hastighet är ju densamma (hmmm...om vi inte ska komma in på avvikelser enligt relativitetsteorin..) för en betraktare oavsett hur jobbigt/lätt den pers
Hmmm...jag tycker I ALLAFALL att det är konstigt att det är ngn typ av självupplevd känsla som styr. En hastighet är ju densamma (hmmm...om vi inte ska komma in på avvikelser enligt relativitetsteorin..) för en betraktare oavsett hur jobbigt/lätt den pers
Quote from Elias Engqvist on 11 September 2008, 19:32Helena: Ska äldre löpare helt plötsligt då få sin löpning klassad som joggning menar du?
Helena: Ska äldre löpare helt plötsligt då få sin löpning klassad som joggning menar du?
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:35Du menar att det är nedvärderande att gå från att vara löpare till joggare? Så ser inte jag det..
Du menar att det är nedvärderande att gå från att vara löpare till joggare? Så ser inte jag det..
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:39Att folk fortfarande orka bry sig om det här. Ut och spring med er och skit samma vad det klassas som.
Att folk fortfarande orka bry sig om det här. Ut och spring med er och skit samma vad det klassas som.
Quote from Jonny Persson on 11 September 2008, 19:41Helena. Jag förstår inte heller det känsliga i att kallas för joggare men det brukar alltid uppröra. Själv gillar jag definitioner och när jag varit skadad länge eller haft långa uppehåll och sätter igång igen så tycker jag att jag joggar. Trots att jag k
Helena. Jag förstår inte heller det känsliga i att kallas för joggare men det brukar alltid uppröra. Själv gillar jag definitioner och när jag varit skadad länge eller haft långa uppehåll och sätter igång igen så tycker jag att jag joggar. Trots att jag k
Quote from Fredric Lagerström on 11 September 2008, 19:49Ordet jogging är lite slitet och gammalt, det är bara det. Doftar 80-tal. Defenitionen borde väl vara om man inte har en fot i marken egentligen? Det är ju då gångarna plockas av banan pga att dom "springer".
Man kan faktiskt delita ordet jogging nu. Det
Ordet jogging är lite slitet och gammalt, det är bara det. Doftar 80-tal. Defenitionen borde väl vara om man inte har en fot i marken egentligen? Det är ju då gångarna plockas av banan pga att dom "springer".
Man kan faktiskt delita ordet jogging nu. Det
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:50Själv joggar jag gärna. Men jag ser jogging som en långsammare typ av löpning, och iom att jag gör det så kan jag inte se hur en person som springer på sitt max, i X min/km tänket då aldrig kommer upp i löpning.
Detta är förstås ingen sanning, bara min
Själv joggar jag gärna. Men jag ser jogging som en långsammare typ av löpning, och iom att jag gör det så kan jag inte se hur en person som springer på sitt max, i X min/km tänket då aldrig kommer upp i löpning.
Detta är förstås ingen sanning, bara min
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:54Men att dra gränsen vid en tid per kilometer är ju bara fånigt åt alla håll, skulle en löpare som knappt ens får upp någon vettig puls i 5:00min/km påstås löpträna i 5:45 min/km bara för att "gränsen" skulle gå vid 6:00min/km?
Nej, gränsen tycker jag bor
Men att dra gränsen vid en tid per kilometer är ju bara fånigt åt alla håll, skulle en löpare som knappt ens får upp någon vettig puls i 5:00min/km påstås löpträna i 5:45 min/km bara för att "gränsen" skulle gå vid 6:00min/km?
Nej, gränsen tycker jag bor
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 19:56Lady Godiva: Bra talat
Lady Godiva: Bra talat