Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 16:29Precis så använder jag dom olika begreppen för mig själv.
Joggar gör jag när jag avslappnat lufsar fram. Men jag registrerar allt som löpning för jag vill ha det samlat i en klump.
Precis så använder jag dom olika begreppen för mig själv.
Joggar gör jag när jag avslappnat lufsar fram. Men jag registrerar allt som löpning för jag vill ha det samlat i en klump.
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 16:32Nej, finns det inte någon definition gjord/fastställd på orden finns det nog lika många tolkningar som vi är medlemmar i den här gruppen..:-)
Enligt min åsikt har man ("man" igen...vem är det??) dålig självinsikt om man tycker att man löptränar över i a
Nej, finns det inte någon definition gjord/fastställd på orden finns det nog lika många tolkningar som vi är medlemmar i den här gruppen..:-)
Enligt min åsikt har man ("man" igen...vem är det??) dålig självinsikt om man tycker att man löptränar över i a
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 16:33...oavsett om man flåsar!!
...oavsett om man flåsar!!
Quote from Catharina Brattlin on 11 September 2008, 16:33Jag reggar allt som löpning, oavsett hastighet. Tycker det låter cooolare! (H);)
Jag reggar allt som löpning, oavsett hastighet. Tycker det låter cooolare! (H);)
Quote from Camilla Höög on 11 September 2008, 16:37När jag inte springer eller sysslar med löpning så går eller promenerar jag. Alltså, jogging existerar inte för mig.
När jag inte springer eller sysslar med löpning så går eller promenerar jag. Alltså, jogging existerar inte för mig.
Quote from Elias Engqvist on 11 September 2008, 16:43Jogging is a state of mind - går inte att kvantifiera!
Jogging is a state of mind - går inte att kvantifiera!
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 17:02Omvänt kan man ju då tycka att de som anser sig jogga i t ex 5:45min/km har dålig självinsikt, kan man inte löpträna långsamt kan man väl inte heller jogga snabbt?
Nej, jag vidhåller att det är ansträngningsgraden som avgör. Tuffar du fram i 5:30-min/km
Omvänt kan man ju då tycka att de som anser sig jogga i t ex 5:45min/km har dålig självinsikt, kan man inte löpträna långsamt kan man väl inte heller jogga snabbt?
Nej, jag vidhåller att det är ansträngningsgraden som avgör. Tuffar du fram i 5:30-min/km
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 17:11För mig motsvarar joggning en ansträngningsnivå som är så låg att det överhuvudtaget inte känns som träning, t.ex. aktiv vila mellan intervaller. Iofs använder jag ofta begreppet att "jogga ned" efter ett pass, även om jag springer hemåt i ganska anständi
För mig motsvarar joggning en ansträngningsnivå som är så låg att det överhuvudtaget inte känns som träning, t.ex. aktiv vila mellan intervaller. Iofs använder jag ofta begreppet att "jogga ned" efter ett pass, även om jag springer hemåt i ganska anständi
Quote from Funbeat user on 11 September 2008, 17:17För att det ska få kallas löpning så ska man inte bli omgången av en gångare.
För att det ska få kallas löpning så ska man inte bli omgången av en gångare.
Quote from ellen olsson on 11 September 2008, 17:18Det kan ställa till problem för de flesta av oss...
...men gångarna springer ju!
Det kan ställa till problem för de flesta av oss...
...men gångarna springer ju!