Quote from Guest on 1 May 2010, 17:43..skulle jag vilja skriva något om. Har precis sprungit Ältasjön runt, en 13.3 lång (eller kort) runda. Varje gång jag springer den tävlingen blir jag mentalt trött. Har sprungit många andra tävlingar men denna är speciell. Kan bero på att man springer 2x
..skulle jag vilja skriva något om. Har precis sprungit Ältasjön runt, en 13.3 lång (eller kort) runda. Varje gång jag springer den tävlingen blir jag mentalt trött. Har sprungit många andra tävlingar men denna är speciell. Kan bero på att man springer 2x
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 17:53Jag är alltid oerört inspirerad till tävlingar. Man förbereder sig. planerade måltider istället, vätska och allt annat är mer planerat än en vanlig träningsrunda.
Jag har alltid en initial fart som jag vill gå ut med och den är väldigt mycket snabbare än
Jag är alltid oerört inspirerad till tävlingar. Man förbereder sig. planerade måltider istället, vätska och allt annat är mer planerat än en vanlig träningsrunda.
Jag har alltid en initial fart som jag vill gå ut med och den är väldigt mycket snabbare än
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 00:27Jag tror att den mentala biten spelar stor roll. Inte bara i tävlingssynpunkt - utan i livet i stort. Jag tycker att det känns ganska självklart att om man tänker att "Det här klarar jag aldrig, jag är för dålig." så klarar man det inte.
Att jag tycker a
Jag tror att den mentala biten spelar stor roll. Inte bara i tävlingssynpunkt - utan i livet i stort. Jag tycker att det känns ganska självklart att om man tänker att "Det här klarar jag aldrig, jag är för dålig." så klarar man det inte.
Att jag tycker a
Quote from Stefan Kinberg on 2 May 2010, 09:49Festlig diskussion. All mänsklig aktivitet (reflexer exkluderat) styrs ju av kognitiva processer; deklarativa (förklaringsbara), som målstyrning t ex., respektive icke-deklarativa som styr all annan komplex verksamhet som kroppsrörelse och strategihanteri
Festlig diskussion. All mänsklig aktivitet (reflexer exkluderat) styrs ju av kognitiva processer; deklarativa (förklaringsbara), som målstyrning t ex., respektive icke-deklarativa som styr all annan komplex verksamhet som kroppsrörelse och strategihanteri
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 13:23Jag tror att det ligger i betraktarens ögon på hur de ser världen och målet.
Jag tror att det ligger i betraktarens ögon på hur de ser världen och målet.
Quote from Pernilla Liljegren on 2 May 2010, 14:19Jag har en rätt utpräglad tävlingsinstinkt och prestationsinriktning på de flesta områden, men när det kommer till den här typen av fysiska prestationer är den som bortblåst och jag får så dåligt självförtroende att jag presterar dåligt när det ska preste
Jag har en rätt utpräglad tävlingsinstinkt och prestationsinriktning på de flesta områden, men när det kommer till den här typen av fysiska prestationer är den som bortblåst och jag får så dåligt självförtroende att jag presterar dåligt när det ska preste
Quote from Stefan Kinberg on 2 May 2010, 15:09David:
målstyrning är den mekanism har största förklaringsmekanism för prestation (vad annars?). Om du tycker det är jobbigt med att definera mål så blir effekten på din prestation förstås låg, och sannolikt vill du ha en annan förklaring. Det heter då po
David:
målstyrning är den mekanism har största förklaringsmekanism för prestation (vad annars?). Om du tycker det är jobbigt med att definera mål så blir effekten på din prestation förstås låg, och sannolikt vill du ha en annan förklaring. Det heter då po
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 15:39?
Jag har en väldigt bra målbild och vet hur jag ska hålla fokus.
?
Jag har en väldigt bra målbild och vet hur jag ska hålla fokus.
Quote from Stefan Kinberg on 2 May 2010, 17:20David: att påstå att man har en målbild innebär nödvändigtvis inte så är fallet. 🙂
David: att påstå att man har en målbild innebär nödvändigtvis inte så är fallet. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 17:21När jag ser målskynket så vet jag var målet är.
När jag ser målskynket så vet jag var målet är.