Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDen mentala gränsen
You need to log in to create posts and topics.

Fast det är som att ha foten i kläm i en dörr; det gör ont under tiden men är skönast när det över.

Min terrier-mentalitet brukar fixa det mesta, men förra året på Ride Of Hope sträcka 3 när vi körde 9 timmar var det tungt med motivation stundtals. Då var jag arg på kor som glodde och allt möjligt

När jag körde 30-mila Brevet och det var 8 mil kvar i Vagnhärad klockan 22 på natten eller nåt, fick jag en Musig mms-bild (H:) som etsade sig fast på näthinnan. Den söta bilden såg jag framför mig hela natten på väg hem innan jag var hemma. Den höll mig

I dag så fick motivationen sig en knäck. Det kom en hagelskur när jag hade ca. 2 mil kvar hem. Det blev väldans kallt...brrrr. Det var ju så fint när jag gav mej iväg. Regn, hagel OCH motvind hela vägen hem och det enda jag tänkte på var den varma dusch s

Are you mad?? (#)
Ju mer jag cyklar, ju mer jag vill cykla ... bli vansinnigt nu efter en vecka i Italien och inte kunnat fortsätta att mala på här hemma...
För mycket jobb, för lite fritid (t-)

gå med i en cykelklubb så kanske motivationen kommer om man har likasinnade att träna med! eller cykla inte mer än 3 tim.. testa att stanna vid nån mack eller ett fik när det börjar bli trist och ta lite kaffe så kanske motivationen kommer tillbaka

När jag blir trött, får ont någonstans, det blåsit motvind i en massa mil eller det är så mycket trafik att man inte får någon ro.

Jag brukar passa på att lyssna på podcasts, sätter ihop en lista med veckans "skörd" på minst 4 timmar. Har t.o.m. hänt att jag fått förlänga passet för att kunna lyssna färdigt.

Topp 5 podcasts just nu:

1. In Our Time with Melvyn Bragg (alltid!)
2. P3

Kör du med en lur i då eller? Har man båda i så hör man ju inte om det kommer bilar.

Det går att höra en hel del om man inte har så hög volym i lurarna, men uppmärksamheten kan ju falla bort.