Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 11:19Psykologi är intressant.
Jag vet själv hur det är att gnälla över spänningar i rygg och nacke, obekväma stolar, värme/kyla och för få raster när man kör yrkestrafik.
Ungefär samma besvär som när man cyklar en längre tid. Skillnaden är att cyklingen är v
Psykologi är intressant.
Jag vet själv hur det är att gnälla över spänningar i rygg och nacke, obekväma stolar, värme/kyla och för få raster när man kör yrkestrafik.
Ungefär samma besvär som när man cyklar en längre tid. Skillnaden är att cyklingen är v
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 11:52Mikael: jag är i stort sett döv på ena örat så för min del spelar det liksom mindre roll 🙂 En lur i ser proffsigare ut. Fördel med prat istället för musik är ju att det är mycket lättare att höra vad som händer runt omkring.
Mikael: jag är i stort sett döv på ena örat så för min del spelar det liksom mindre roll 🙂 En lur i ser proffsigare ut. Fördel med prat istället för musik är ju att det är mycket lättare att höra vad som händer runt omkring.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 12:24Mikael // Jag resonerar så att jag knappast hör skillnad på bilar som ska köra om eller bilar som ska köra på... så det är högsta volym i båda öronen som gäller
Mikael // Jag resonerar så att jag knappast hör skillnad på bilar som ska köra om eller bilar som ska köra på... så det är högsta volym i båda öronen som gäller
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 20:35Jag har varit fundersam på att ta med I-poden på grund av detta med övrig trafik. Men jag ska nog skaffa en såndär liten finurlig backspegel som kan monteras på hjälmen så har man ju lite kontroll bakåt.
Jag har varit fundersam på att ta med I-poden på grund av detta med övrig trafik. Men jag ska nog skaffa en såndär liten finurlig backspegel som kan monteras på hjälmen så har man ju lite kontroll bakåt.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 20:53Tror inte det hjälper om nån är så stressad att de ska försöka klämma sig förbi på din bekostnad.
Objects in the rear view mirror might appear smaller than they are
Tror inte det hjälper om nån är så stressad att de ska försöka klämma sig förbi på din bekostnad.
Objects in the rear view mirror might appear smaller than they are
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:20"När börjar ni tappa lusten på distanspassen? Obs, träning - inte tävling."
Ärligt talat så vet jag inte var min distansgräns går. Jag singel körde runt vänern förra året och det är ca 45mil och det gick ju bra.
Att köra 10-15 mil tycker jag är ett nor
"När börjar ni tappa lusten på distanspassen? Obs, träning - inte tävling."
Ärligt talat så vet jag inte var min distansgräns går. Jag singel körde runt vänern förra året och det är ca 45mil och det gick ju bra.
Att köra 10-15 mil tycker jag är ett nor
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:37Jag har cyklat i 7 timmar och det var inget problem rent fysiskt. Däremot var lusten slut efter 3 timmar. De andra 4 timmarna var väl tvång eller nåt, höhö. Intressant att man fortsätter.
Jag har cyklat i 7 timmar och det var inget problem rent fysiskt. Däremot var lusten slut efter 3 timmar. De andra 4 timmarna var väl tvång eller nåt, höhö. Intressant att man fortsätter.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 12:08Tiden 3 timmar stämmer väl lite grann in på när glykogendepåerna i kroppen tar slut efter relativt intensivt arbete, när dessa är slut så känns cyklingen inte lika kul längre...
Ett botemedel kan kanske vara att gå ut lite lösare på träningspassen, samt
Tiden 3 timmar stämmer väl lite grann in på när glykogendepåerna i kroppen tar slut efter relativt intensivt arbete, när dessa är slut så känns cyklingen inte lika kul längre...
Ett botemedel kan kanske vara att gå ut lite lösare på träningspassen, samt
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 15:50Allt över sex timmar är förbannat tråkigt.
Allt över sex timmar är förbannat tråkigt.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 13:33Lusten till cykling är iaf för mig starkt korrelerat med väderleken.
Är det kallt och tråkigt väder så brukar jag vara less efter 2-3 timmar. Rätt sällskap kan dock förlänga denna tid...
Är det varmt och soligt så har jag inga problem med att cykla en
Lusten till cykling är iaf för mig starkt korrelerat med väderleken.
Är det kallt och tråkigt väder så brukar jag vara less efter 2-3 timmar. Rätt sällskap kan dock förlänga denna tid...
Är det varmt och soligt så har jag inga problem med att cykla en