Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDen ständiga frågan....i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Ice Man, enarmscrawl är ett bra sätt att känna draget i armtaget.

Var det inte förr i tiden som man började föra handen som ett S. Jag har för mig att man gjorde det för att man skulle få längre bana där handen kunde påverka kroppen ett längre avstånd och därför skulle det gå snabbare.

Nu tror jag man inte gör så längr

Ok då förstår jag principen, det är för att få mera "fäste" i vattnet alltså. Men jag undrar om detta är något viktigt som man absolut bör tänka på även som nybörjare eller om det är något som kommer senare då man vill kapa tiondelar på hundringen?
Marcus

En filmsnutt på en schysst snubbe som gör sköna "S-moves" plus en hel del annat http://www.youtube.com/watch?v=ax77_hHq9Dc

Ser ganska bra ut 😉

Han får allt att se så enkelt ut, han är som en fisk i vattnet 😉 Noterade att han böjer relativt mycket på armarna och att han ser ut att ligga förvånansvärt lågt i vattnet? (hela huvudet är ju under vattnet ibland) Ändå går det snabbt.

det krävs en BRA benspark för att simma på detta sätt!

Han simma inte snabbt för att vara Phelps. om filmen på sidan visas "live" då var det lite dryggt 26sek för en 50. det är lite långsammare än hans siste 50 på 200m

Jag noterar att han inte följer med så mycket med underkroppen i rotationen. Höfterna vrids lite (i alla fall åt ena hållet), men benen inte alls vad jag kan se.

Ett par duktiga simmare, bland annat tränare för klubbens duktigare simmare, som gett mig ti

gt

Har tränat en del med paddlar och dolme nu. Det som är bra är att man känner tydligt om draget blir fel, då bromsar det jättemycket. Det känns som att jag har svårt att få dragkraften rakt bakåt i inledningen av draget. Det blir lite av att jag pressar va