Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDen ständiga frågan....i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Så istället för att någon står på kanten och säger till att göra si och så blir det att man får

simma och filma
gå hem och kolla
simma igen och försöka komma ihåg vad man skulle rätta till.

Det ena tar några min att försöka rätta till sin egen teknik,

j

Näsklämma eller inte är en smaksak. Tror inte det skulle ha så stor betydelse om man andas med munnen eller näsan.

Jag använder näsklämma i öppet vatten (har väldigt öppna näsborrar, får svårt att hinna blåsa ut allt som kommer in när jag simmar i vågor) men inomhus kör jag utan. Tycker det funkar smidigt att variera och jag tänker inte ens på att byta andningsteknik.

-

mer som en frågatecken. ?

eftersom man vill inte har din hand så långt under kroppen!

Det blir ju automatiskt nästan som ett ? eller S. Du sätter ju ner handen mitt för, vinklar armbågen, drar under magen och sen ska den upp vid höften. Sen är det kanske lite svårt att känna att man får med sig vattnet alla gånger, men det kommer såsmåning

Jag kan dock inte förstå hur man kan få bättre drag av att föra handen som ett ? eller S istället för att bara dra rakt bakåt. Tycker det bara borde skapa en massa virvlar och turbulens.

Iceman:

nästa gång du ska hoppa ur bassäng. stå ca 50cm från kanten med din armrakfram och kliv ut.

Jag lova du få mer kraft i din arm och du boja armbagen och pressa med handerna först

alt hålla en 5kg vikt rak ut och ser hur långt du kan hålla upp d

Iceman, att dra handen som ett S eller ? är för att söka vatten som inte redan är i rörelse bakåt; genom att handen i draget "får tag" i stilla vatten blir det bättre skjuts framåt.